sannatassa

Alla inlägg under februari 2012

Av Susanna - 27 februari 2012 14:20


När man kliver utanför jobbets dörrar och möts av blå himmel, strålande sol och kvittrande fåglar. Så finns liksom inga andra alternativ än att åka hem efter hunden och ge sig ut på Norrbyfälten. Frisk luft som är sådär lagom kall, fåglar som kvittrar för glatta livet och det är helt vindstilla och ett otroligt väder. Jag gillar egentligen inte våren.. Det är ju bara en lång, halvkall, tråkig och blöt väntan på sommarn.. Men ibland, IBLAND, gillar jag den faktiskt. Nog blir den lite bättre, när blommorna börjar titta upp lite här och var men som sagt, en lång väntan..




Ska man dricka ur hålen i isen, gäller det att fördela kroppsvikten jämnt för att inte gå igenom, samtidigt så måste man ha koll på bollen..

 


Annars åker den iväg i vattnet...


Det gör ont att få kvistar i ögonen när man springer fort. Lösningen = BLUNDA!

Du vackra och underbara hund!


   

Kan nu tillägga att i skrivande stund har solen gått i moln.. Tur att vi han ut!!

Av Susanna - 18 februari 2012 12:13

  Ja, just nu känns det som att det mest ser ut som ovan här hemma. 2gånger i veckan ska Tassa ha spruta. Det funkar väldigt bra och jag är så oerhört TACKSAM över att ha en så snäll hund! Alla dessa veterinärbesök som varit de senaste månaderna, alla prover som tagits och mediciner och schampon som testats. Täcke och skor på vid varje utevistelse och tratten på om nätterna och de timmar på dagen vi inte är hemma.


Tassar och rumpa ser INTE bra ut.. Hon har fått 4 sprutor hittills med inte med full dos. Vi ökar dosen sakta men säkert vid varje tillfälle. Lilla hund, va mycker skit du ska råka ut för. Kände häromkvällen en knöl i läppen på höger sida.. Alltså, snälla, kan hon inte bara få bli frisk och kry igen?!?!


I morgon åker Stefan till Thailand.. Tassa och jag blir kvar hemma i vardagen. Jaa.. Vad vi ska göra av all tid under 2½ vecka det vet jag inte..

Av Susanna - 5 februari 2012 10:50

Stefan var iväg igår kväll så jag hade en ensamkväll hemma. Passade på att utmana fingerfärdigheten och mjölksyran i armarna och försökte mig på lite elegantare frisyrer än den vanliga knuten.. Helsmuttsigt hår gav väl inte be bästa förutsättningarna. Resultatet fångades av mobilkameran och såg ut enligt följande:


 
För en amatör som mig, blev resultatet helt ok. Sen är man ju sällan på så fina tillställningar att man behöver piffa till håret så himmelens. Lite lockar och hårspännen kommer man långt med vid nästan varje tillfälle.


Skulle boka tid för klippning med.. Jag tycker inte om att klippa mig!

Ovido - Quiz & Flashcards