sannatassa

Alla inlägg under januari 2011

Av Susanna - 30 januari 2011 19:34

Ja.. Hade verkligen sovmorgon idag.. Straxt efter tio öppnades ögonen, länge sen man sov så länge!! Tappade nästan hakan!

Stefan är lika sjuk idag som igår.. hög feber, ont i kroppen och hostig.. Håller tummarna för att jag inte ska bli smittad!!!!


Hela förmiddagen spenderades i soffan.. Handboll och I rymden finns inga känslor (ja, igen).. Så tittade man ut genom fönstret och insåg att man kanske endå skulle försöka ta vara på dagen när solen var framme. Så, hunden och jag for till klubben. Jag har inte varit där en gång under hela vintern.. Mitt mål var att köra starter för agilityn. Dessvärre var ALLA hinder insnöade så det fick bli några torrstarter och lydnadsträning i stället. Är rätt nöjd, inte tränat på så länge men bättre kontakt och snyggare placering kunde jag nog inte önskat mig. Meeen, FAN va snett hon lägger sig i läggandet under gång..... Vet inte hur jag ska få till den biten.. Det startar en kurs på klubben i vår för dem som kan momenten men som vill finslipa lite inför och under tävling...Jag är lite sugen på att anmäla mig.. Det vore ju kul att kunna starta någon lydnadstävling någon gång.. Vi KAN starta nu men jag skulle nog inte bli så nöjd med poängen... Vill finlira lite först! Men så ska jag själv va med och hålla en agilitykurs och två sena kvällar i veckan blir nog tyvär lite för mycke för min del.. Får hitta någon att ta en privatlektion hos som kan ge mig lite tipps.


Nu är det snart läggdags.. Upp tidigt i morgon!

Av Susanna - 29 januari 2011 14:31

Ja, inte blivit mycket bloggande sista tiden.. Har inte funnits varken tid eller ork. Åkt till jobbet 04.30 och kommit hem igen runt 16.00, ställt mig direkt vid spisen, ätit och gått och lagt mig är väl  ungefär vad jag gjort sista veckorna. Jag har varit helt sjukt trött, somnat runt 19.00-20.00 Varenda kväll. Hundträning?? Njaa.. lite klickande har det blivit. Försöker lära fröken ett nytt trick, mer om det när vi kommit längre fram. Min egna träning? Heh, näe.. Inge vidare på den fronten heller. Så min viktnedgång har stått rätt still de sista veckorna nu. Men, skönt att det står still, så man inte går upp!!!! Jag är ju trotts allt rätt glad över mina 8kg och skulle bli rätt ledsen om mitt kämp vore i onödan. I morgon blir det nya tag och gymmet ska besökas mer regelbundet nästa vecka och framåt, hoppas jag!


Efter lite efterfrågningar och önskningar ska jag nu lägga ut ett  bounty-recept. Riktiga små sockerbomber kommer här:


Tag en kastrull, gärna en med vid botten. Rör samman följande ingredienser:

50g smör/margarin

½ dl floursocker

½ dl vit sirap/baksirap

2dl grädde

Koka detta tills det blivit en seg smet.

OBS! Rör hela tiden, det bränner fast snabbt!!

  


När den blivit tillräckligt seg tar du av kastrullen och blandar i ca 180g kokos. enlig många andra recept ska man ha 200g, jag tycker inte att resultatet blir lika kvar så lämna lite granna kvari påsen!

  


Låt "degen" svalna lite. Under tiden kan man plocka fram ett bakplåtspapper och lägga på en plåt. Ta sedan en liten klump av degen och rulla små bollar. En sådan här satts brukar bli 30st lagom små bollar. Låt dem stå ett tag och svalna/stelna. Är svåra att doppa i chokladen annars.

  


Sista momentet är att chokladdoppa bollarna. Ta den choklad som du tycker bäst om! Jag brukar ta två olika, doppar hälften i marabous apelsinkrokant och hälften i vanlig mjölkchoklad.

  

Ställ dem kallt så de får stelna ordentligt.


Ja.. Nu ska här klippas klor.. Stefan stackarn har åkt på nå skit så han har legat med feberfrossa och huttrat hela morgonen. Nu sover han som om han inte sovit på en vecka.. Stackarn, inte lätt å va sjuk när man är man inte...

Min kväll kommer att spenderas nere hos Sofia och Nikita. Även där ska det klippas klor!!! Tacos och massa onyttigheter OCH filmen i rymden finns inga känslor. Världens bästa film!! Köpte den igår, nu ska dvdn gå varm här hemma!

Av Susanna - 15 januari 2011 08:23

Så himmelens skönt! Både Stefan och Tassa sover som små grisar. Sååå vad ska man fördriva tiden med som inte för liv? - datorn!

Planen för dagen lyder, åka och handla frukost (funderar jag på att göra innan han vaknat så vi kan mumsa i oss nybakta frallor), röjja lite hemma, ta en långpromenad ev upp i skogen, middag och sedan bio! Tänkte svänga förbi hööks och köpa en midjebälte som kostar bara 130kr där, jämfört med 550 överallt annars, om de har öppet så länge.


Jaha, NU - Maxi! Trevlig helg på er alla!


Av Susanna - 13 januari 2011 18:46

Ja, det kan man verkligen säga. Jobbat mellan kl 05.00-15, hem, äta, träna, sova och så börjar samma schema om dagen därpå. Inte blivit mycket slötid denna vecka inte.. I morgon är det Fredag. Äntligen fredag! Ska bli hemskt skönt med helg! Fick två biobiljetter av chefen idag. Roligt att man får sådana bevis på uppskattning när man gjort något bra! Så, det blir förhoppningsvis ett biobesök i helgen! Sedan får vi väl se vad resterna tid av helgen går åt till.. Så en liten påminnelse - Oscar och Jossan, vi och bilar finns för ert befogande om ni behöver hjälp under helgen!


För tre veckor sen var det jul, det känns som en evighet men det är inte alls länge sen. Lustigt, vad snabbt man kommer in i den vanliga vardagen snabbt igen.


Förra helgen fick stefna ut mig på ett par längdskidor.. Jag har blivit helt besatt. Det var något utav det roligaste jag gjort! Skönt också att hudnen kan hänga med i spåret och få ordentlig motion! Socialt, ett riktigt träningspass och hemskt roligt att se på när Stefan ramlar    Så nu blir det att hitta ett par biliga skidor till nästa vinter och jag hoppas VERKLIGEN att det kommer mer snö då! Först sommar och soool!!! Längtar!

Av Susanna - 2 januari 2011 16:33

.. är helgerna slut och ett helt nytt år ligger framför fötterna på oss! Ny vecka börjar i morgon, en mjuklvecka! Röd dag på torsdag. Stefan ringde in på radion innan jul och van biljetter för disney on ice och biobiljetter för, ja vad den nu hette filmen. Kunde ju varit något att nöta lite tid på meeeeen det började redan kl 11 idag.. Där försvann min lust att se det. För det första ville ja ha en riktig slappamorgon och efter att ha varit borta i en vecka så behövdes det både handlas och tvättas. De där biobiljetterna har vi inte fått än.. Vi får väl se om det dyker upp något under veckan..


Vi hade med oss en fripassagerare upp från Öland igår! EWn lite komisk historia! Hemma har det börjat bli tradition med nyårbastu vilket Stefan var med på som jag skrev i förra inlägget. I detta bastugäng fanns igår två utbölingar, Stefan och Samuel. Samuel bor också i Stockholm och vad nu nere över jul-nyår hos sina föräldrar. Eftersom att han bor på Söder så är det ju inte en jätteomväg för oss att köra där runt på vägen hem. Hur ofta händer det att man i en liten okänd by på öland, under en kompis-bastu, träffar någon som bor på typ samma ställe så pass långt bort. Jag tyckte det var lite komiskt!


Frysen är nu fyllt med älg! Ååå vad det ska bli gott. Vi inleder årets första vecka med älgbiffar och ugnsstekta potatisklyftor. Ska bli hemskt gott. Är redan sugen på att slänga fram en stek inör nästa helg. Om den blir lika god som den vi blev serverade på nyår vet i tusan men gott lär det bli!


Nähe, nu är det middags dags. Stuvade mackaroner och prinskorvar. Sitter och små kikar på något kinesiskt mat-program . Det de tillagar ser ritkgit gott ut!! Kanske vore något, att åka till Kina. Nej, nu svensk middag sen filmmys!!!


Föresten, pratade ju om Bibbi! Oh herregud denna söta sak! Här kommer bild!

Valptänder kliar!!!!!!!!!

  

Ovido - Quiz & Flashcards