sannatassa

Alla inlägg under mars 2012

Av Susanna - 4 mars 2012 12:26

Jag vaknade vid 7 i morse, tittade ut genom fönstret och insåg att vädret idag kommer att bli super! Har sedan en tid tillbaka, åter igen, varit sugen på att komma igång med lydnaden. Så jag tänkte att det är lika bra att smida medans järnet är varmt, om ett tag tar agilityn helt över igen. Så fram tills att isen på agilitybanan smält, så kör vi lydnad. Mina senaste deadline på att starta lk1 har ju inte riktigt gått som planerat.. Det har lixom runnit ut i sanden.

Jag tänkte att jag anmäler mig till en tävlng, så finns ingen annan utväg. 200spänn slänger man ju inte i sjön så anmäler jag mig måste jag starta. 

Fick vid dagens träning hjälp av tre vänliga själar för att träna tandvisning. Det är två moment som vi tränat på tok för lite på och det är tandvisning och plattsliggning. I tandvisningen reser hon sig och plattsliggningen ja.. Hon ligger ju kvar men vi tränar så sällan på det så jag är bara inte helt trygg i det än. Övriga moment kan hon och utför med bravur. Hon kan tränga lite i fotgåendet i början när hon är lite överladdad men kommer ganska snabbt i rätt position.

Dessutom, känns det som att sprutorna börjar ge resultat. Öronen och ögon är fina, klådan är nu mera en nivå av 2-3/10 och tassar och rumpa blir sakta men säkert i bättre skick, nivå 7/10 där. Givetvis mycket roligare att träna nu när hon mår så mycket bättre!


Från dagens promenad:

         


Bädda rent i sängen.. Får bli nästa projekt!

Av Susanna - 3 mars 2012 14:26

Har läst mycket om stället i bloggar och forum där det gnälls mycket om hur oansvariga alla hundägare är, som åker dit och släpper sina hundar hur som hellst.. Små hundarn blir nertryckta av stora osv.. Så, Ellen och jag tog våra hundar och åkte dit för att se med egna ögon. Vilket hundparadis!!! Två öppna öar TILL för lösa hundar, där dem bara får springa fritt och leka med varandra. Inga hundägare höll på och lägga sig i och alla hundar fick lixom, springa runt och leka med varandra. Nu har jag bara varit där en gång, men jag är positivt överraskad.


Vår trio

Tassa och Rufus vid bron mellan de två öarna.

 

    

Denna sööta amstafftik gick med oss runt ena ön. Hon gjorde inte så mycket, mest gick och mös av sällskapet.

 

Det där vedträt var med från start till slut. Bytes mot en boll en gång för att efter en stund bytas tillbaka.

 

Lite isigt, men det gick bra att springa tillsammans trotts allt!


Det blir helt klart fler turer dit. Här hemma ligger nu en hund som är heeeelt slut efter förmiddagens äventyr!

 

Ovido - Quiz & Flashcards