sannatassa

Alla inlägg under juni 2012

Av Susanna - 26 juni 2012 15:45

Alltså tiden går FORT! Satt och bläddra igenom en massa fotomappar på datorn och hitta en massa bilder.


Esset och Kalle. Två helt underbara killar! Kalle, hur många gånger har vi inte tagit oss en ordentlig "bensträckare" på gammla järnvägen? Fiiina Kalle jag saknar dig så. Och Esset, snäääälla försiktiga Esset. Du vet hur man gör för att ge sin ryttare ordentlig träningsvärk! Jaa det var tider det. Nu för tiden blir det bara korta hälsningar när jag går förbi med hunden de få gånger jag är på Öland. 

 



Och hunden ja.. Där om något går väl tiden fort! Det känns som att den här lilla sötsaken flyttade in för bara ett par veckor sen. Och i år blir hon 5 år. Herre gud...

 


Av Susanna - 12 juni 2012 21:22

Nu ger vi lite extra utrymme och tankar åt framtiden. För den som inte vet, så sa jag upp mig för en tid sedan och har i skrivande stund bara 7 arbetsdagar kvar. Först upprepades meningen "fan va skönt att slippa skiten", i mitt huvud dagligen. Den är nu ersatt med en helt annan mening, som jag håller för mig själv, då man helt enkelt säger upp 10 pers utan riktiga grunder. Mycket dåligt gjort och en stor förlust för företaget. Jag är i alla fall oerhört glad över mitt egna beslut och ser mycket ljust på framtiden.  Exakt vad den kommer att bestå utav är inte fastställt än men jag har en del tankar och planer så det ska nog re sig. 


I förrgår låg ett handskrivet kuvert innanför dörrn när jag kom hem. Så glad jag blev, när jag öppna och såg att det var alla bevis och intyg på att jag nu mera har en mycket bra utbildning med mig i ryggsäcken. Nu är det ju ett par månader sedan utbildningen tog slut men det är ju inte på riktigt förän man står där med intyget i sin hand. Va himla roligt att kunna presentera sig som instruktör i stället för hjälpinstruktör på kurserna framöver!


Tassa körde sig egen typ av invigning när det fina vädret kom. Klåda.. Jag gissar på att det var gräsallergin som satte igång.  Så under ett par veckors tid nu har hon fått en lite högre dos av sin medicin med mycket bra resultat. Det tog 2-3 dagar sen var hon sitt gamla jag igen. Nu har jag åter igen gått ner på pyttedos vilket såklart känns bra. Hon är ju gudasnäll hunden. Varje morgon sitter hon snällt och inväntar sin tablett som hon tar som den är. Inget krossande och gömande i maten här inte. När hon får sina sprutor sitter hon snällt helt stilla, trots att det nu mera är full dos och tar lite tid att spruta in. Och duschen går på ett kick nu när hon börjar komma in i inlöddringssystemet. Bada en hund verkar ju ganska simpelt men det är inte alltid så lätt att få schampot genom all päls och mellan alla tår. Man tycker att man spolar och spolar med vatten men det spelar inen roll. När man kommer med schampot så är det ädnå torrt intill huden och torr päls löddrar inte! 


Ikväll, var vi ut till Stockholm Södra och träffade Johan och Gomi för lite lydnad/agility.

Lycka är att åka till klubben. Dubbel lycka är när Johan och Gomi är där! Det berättar jag för hela Ågesta / Tassa

 

Två duktiga tjejer! Fick låna Gomi ett par varv och hon kommer att bli en GRYM agilityhund!!!! Jag hoppas att Johan inser att börjar han inte tävla henne själv, tänker jag göra det  

Lätt i kroppen, smidig och snabb. Men jag tänker absolut inte sluta tävla med Tassa om ni nu tror det!  


Fastna i Statoils biltvätt i eftermiddags.. Halvskoj. Fick ringa in till butiken och ut kom en riktig surbubbla. Han kanske också skulle må bra av att byta jobb. 


Ovido - Quiz & Flashcards