sannatassa

Direktlänk till inlägg 5 september 2010

Tävlingsraport

Av Susanna - 5 september 2010 18:58

Hmhm.. Det blev då inga lopp att skryta över. Hoppklassen gjorde vi rätt bra, jag är nöjd.. MEN.. det fanns EN fälla på banan och den traskade fröken rakt in i, dessutom drog vi på oss en rivning och en miss i slalomingången. Av någon anledning varken hördes eller syntes jag i fällan, och då tycker jag endå att jag var ganska tydlig!! Ah, ni får se själva..


Agilityklassen däremot gick åt fanders. Det fanns ingen som helst energi kvar i henne och det blev bara pannkaka.. Det var minst sagt en ganska klurig klass 1 bana och det var vi ganska eniga om vi som gick banan.

Redan vid starten undrar jag vart min hund var?? Det var hennes kropp, men inte hennes glada själ.. Vi kom igång och hinder nr 3 går hon UNDER!! ... UNDER??!?!?!?!??! What?!?! A-hindret går fint sen är det slalom, kommer fel första gången, kommer fel andra gången, går in rätt 3 gången men kommer ur på mitten samma sak fjärde gången men då väljer jag att köra vidare. Båda tunnlarna går fint och sen kommer vi till vippbrädan. Första gången ramlar hon av när den slår i backen, jag väljer att köra om för att få det rätt med med en väldigt misstänksam hund.. Här känner jag att, Nej, Detta är inte vårat lopp vi kör några hopphinder sen lämnar vi banan. Första hindret efter vippen går bra, sen försvinner hon. Åter igen, jag hörs inte och jag syns inte... Så där slängde vi in handuken. Helt enkelt inte vårt bana! Det positiva är att jag nu har en bana att sätta upp inför nästa träning.


Nu ligger hon med framkroppen i mitt knä, vilar huvudet på matbordet och har benen kvar på backen och verkar trotts allt ganska nöjd med dagen. Min lilla mysgris!! Det blev en lååång dag och vi skrapade åt oss både positiva och negativa erfarenheter. Vi kommer igen i Nybro den 26!!!



 
 
Sara

Sara

5 september 2010 20:41

Tycker det ändå att det såg bra ut. Man måste göra fel för att bli ännu bättre ! Håller tummarna tills nästa gång :)

http://pers.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anja

7 september 2010 17:47

Kul då ses vi i Nybro!! disken i hopploppet har jag facit på: Du SPRINGER ju inte??!!! Herregud RÖR på benen, skaffa dig försprång medan hon är i tunneln (innan säcken) så att du kan vara MED när hon kommer ur platten å "ta henne i näsan" för att svänga!
Så, det var coachens tips;)))

Susanna

7 september 2010 20:45

Ah, skoj! Ja, det är mitt stora hinder! Jag glömmer bort vart jag har mig själv och är för SEG på att ta för mig lite försprång på ställen där jag egentligen VET att jag kan lämna henne! Det finns en hel del som jag såhär i efterhand tänker "varför i hela fridens namn gjortde jag så, och inte såhär? När det är såhär jag gör på träningarna" Hmhm, synd att man inte tänker på samma sätt på tävling, jag har ju aldrig någonsin varit en tävlingsmänniska, snarare tvärt om. Jag HATADE känslan av nervositet och den där pressen som kommer atomatiskt! Det slår slint! Men men, fler tävlingar = mer erfarenhet = världsbäst :D Hehe

 
Josefine

Josefine

22 september 2010 12:40

Vad roligt att få se film från tävlingen! Vad duktiga ni är även om det blev lite tokgit. Det går bättre nästa gång!

http://josefineoskar.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 7 december 2012 20:02

http://susannasblogg.wordpress.com/

Av Susanna - 18 november 2012 13:09


Igår var vi nere i Berga Naturbruksgymnasiets ridhus på agilitytävling. Bra arrangerat måste jag säga, tydligt och inte massa dötid. Sånt gillar vi! Dessutom var Ninni Lindwall dommare, min absoluta favorit hittills. Hon lyckas alltid komma med rolig...

Av Susanna - 31 oktober 2012 19:52


Sista oktober.. Herregud. På alla gator låg ett fint lager av is i morse. TUR man har en snäll andre hälft, så däcken blev bytta i måndags kväll!    Helgen som var spenderade vi på Öland hos mor och far. Lördag dag tillbringades i färjestaden m...

Av Susanna - 21 oktober 2012 20:02

Man hinner knappt blinka så är helgen över.    I Tisdags körde jag igång en allmänlydnadskurs på ssbk. Jätte skoj! ALLA i denna grupp VILL träna hund och det gör det  hela ännu roligare. Det händer så ofta att folk kommer och tror att det ska ske...

Av Susanna - 13 oktober 2012 14:00


Lördag, solen skiiner på himmeln och jag sitter INNE! Åkte till CRT för att köpa lite väl behövda saker till Tassa. Väl där inser jag att jag glömt plånboken hemma.. Bara att åka hem igen och hämta den, tillbaka till CRT och sen vidare till Maxi. Vil...

Ovido - Quiz & Flashcards