sannatassa

Direktlänk till inlägg 22 september 2010

En typisk onsdag

Av Susanna - 22 september 2010 16:43

Väckarklockan ringde kl 04.10

Hemma igen kl 14.15

Tog med hunden till klubben 14.30 och kom hem igen 16.30

Kvällen har nu bjudit på potatismos av hemodlad potatis. Det är ju kul att få laga mat på sina egna varor!!


I alla fall, sista träningen med hunden inför tävlingen. Slalomen sitter SÅÅÅÅÅÅ bra och det känns RIKTIGT bra! Kontaktfältshindren känns OK. Hon har inte riktigt den fart jag önskar på balansen och vippen men hon fixar det i alla fall. Aet, jäklar där går det undan! Hon får upp sådan fart att hon inte kan bromsa sig på kontaktfältet utan glider helt enkelt av det med LÅSTA ben! Svängar efter tunnlar är liiite kluriga än, vissa gånger går det utmärkt, andra inte. Kommer vi till en sådan situation på söndag får jag helt enkelt vara jäävligt snabb fram till öppningen och leda henne på rätt väg! I övrigt är jag nöjd, hon är duktig min lilla tjej!

  

För tredje gången kommer det fram en kvinna och frågar om hon är en terv eller schäfer. Jag tycker ju väldigt mycket om tervar och VET att min nästa hund är en terv, eller en till schäfer. Men jag tycker nog endå att det är ganska mycke skillnad på henne och terven. Sedan kom frågan, hur gammal är hon?? - 3 i novemver. - OJ hon ser inte ut och vara äldre än 1-1,5!

Hehe, jag tar det som komplimanger!!!


Ja, nu börjar klockan bli mycket. Dags att hoppa i säng, klockan ringer som vanligt kl 04.10 i morgon bitti. Tänkte somna till arga snickaren ikväll   Han är grym, och rolig! I morgon är det FULLT schema!! jobb-möte-kurs- packa-sova.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 7 december 2012 20:02

http://susannasblogg.wordpress.com/

Av Susanna - 18 november 2012 13:09


Igår var vi nere i Berga Naturbruksgymnasiets ridhus på agilitytävling. Bra arrangerat måste jag säga, tydligt och inte massa dötid. Sånt gillar vi! Dessutom var Ninni Lindwall dommare, min absoluta favorit hittills. Hon lyckas alltid komma med rolig...

Av Susanna - 31 oktober 2012 19:52


Sista oktober.. Herregud. På alla gator låg ett fint lager av is i morse. TUR man har en snäll andre hälft, så däcken blev bytta i måndags kväll!    Helgen som var spenderade vi på Öland hos mor och far. Lördag dag tillbringades i färjestaden m...

Av Susanna - 21 oktober 2012 20:02

Man hinner knappt blinka så är helgen över.    I Tisdags körde jag igång en allmänlydnadskurs på ssbk. Jätte skoj! ALLA i denna grupp VILL träna hund och det gör det  hela ännu roligare. Det händer så ofta att folk kommer och tror att det ska ske...

Av Susanna - 13 oktober 2012 14:00


Lördag, solen skiiner på himmeln och jag sitter INNE! Åkte till CRT för att köpa lite väl behövda saker till Tassa. Väl där inser jag att jag glömt plånboken hemma.. Bara att åka hem igen och hämta den, tillbaka till CRT och sen vidare till Maxi. Vil...

Ovido - Quiz & Flashcards