sannatassa

Direktlänk till inlägg 5 mars 2011

Lördagsaktiviteter

Av Susanna - 5 mars 2011 15:13

Dagen startade upp med något, i detta hem, ovanligt! = Bullbak!

  

Jag går ju oftast upp några timmar innan Stefan och brukar väl inte ha så värst mycket för mig i väntan på att han ska vakna, tod tillfället i akt och bakade bullar. Några kanel- och några vaniljknutar. Jag kan meddela att de blev underbart goda!


Ikväll blir det bio på Heron City i Kungenskurva. Min lotsasfru - med Adam Sandler och Jennifer Aniston. En typisk Sannafilm!!! För att "lyxa" till det ännu lite mer denna dag blir det mat på foodcourten. För er där hemma som inte vet vad det är är det som en cirkel med olika kök, där man köper sin mat över disk och sätter sig sedan runt ett av borden som står i mitten. Dvs alla resturanger/kök delar sittplattser med varandra. Smidigt och socialt! Alla i sällskapet får välja vad de vill ha men kan sitta med sina vänner vad man än väljer. Om det blir taco, grekiskt, indiskt, kinesiskt, japanskt eller något annat får vi se senare. Rätt skönt att slippa laga mat när man redan stått i köket så länge idag!


Givetvis passade vi på att ta en proemenad i det fina vädret idag! En tur på 7km ute i Nyfors blev det. Underbart härligt väder och faktiskt inte så halt som jag befarat att det skulle vara. Dessutom, fick vi se en fin strömstare. Som en staty stod den där på en sten och forsen levde ett jäkla liv runt omkring den. Synd att man inte fick med kameran!

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 7 december 2012 20:02

http://susannasblogg.wordpress.com/

Av Susanna - 18 november 2012 13:09


Igår var vi nere i Berga Naturbruksgymnasiets ridhus på agilitytävling. Bra arrangerat måste jag säga, tydligt och inte massa dötid. Sånt gillar vi! Dessutom var Ninni Lindwall dommare, min absoluta favorit hittills. Hon lyckas alltid komma med rolig...

Av Susanna - 31 oktober 2012 19:52


Sista oktober.. Herregud. På alla gator låg ett fint lager av is i morse. TUR man har en snäll andre hälft, så däcken blev bytta i måndags kväll!    Helgen som var spenderade vi på Öland hos mor och far. Lördag dag tillbringades i färjestaden m...

Av Susanna - 21 oktober 2012 20:02

Man hinner knappt blinka så är helgen över.    I Tisdags körde jag igång en allmänlydnadskurs på ssbk. Jätte skoj! ALLA i denna grupp VILL träna hund och det gör det  hela ännu roligare. Det händer så ofta att folk kommer och tror att det ska ske...

Av Susanna - 13 oktober 2012 14:00


Lördag, solen skiiner på himmeln och jag sitter INNE! Åkte till CRT för att köpa lite väl behövda saker till Tassa. Väl där inser jag att jag glömt plånboken hemma.. Bara att åka hem igen och hämta den, tillbaka till CRT och sen vidare till Maxi. Vil...

Ovido - Quiz & Flashcards