sannatassa

Alla inlägg under mars 2011

Av Susanna - 2 mars 2011 15:36

     

Ja, 2 mars. Solen skiner för fulla muggar och +2 grader! YEESS!! Äntligen!


Tog chansen och körde förbi biltvätten på vägen hem. OJ vilken skitig bil jag hade! Viste astt den var skitig men när högtrycken gått en gång över lacken visade det sig att bilen var skitigare än jag trodde! Himmel vilken skillnad, va kul det var!!! Synd bara att det skulle gå ett helt luciatåg med lastbilar längt hela gudöbroleden hem... Har nog aldrig någonsin mött så mycke lastbilar på så kort väg. Nåja, den är i varje fall renare än den var innan tvätten.


För att få koppla av lite blev det en tur upp till Gudö. En ensam hundpromenad i solen. Jag ångrar lite att jag inte tog med mig en stol. Det var SÅ skönt att gå där i värmen! Hade så klart med min kameran.. Senaste tiden verkar vi inte dra lika jag och kameran men några bra bilder blev det.


Ja, men ät flera kg snö själv då och se hur lätt det är att inte dregla?!

  

        

Vad gör man om bollen åker utför jättebrantabacken som man inte vågar gå ner för?? Tassa kan svaret!

Man sträcker ut halsen AAAALLLT man bara kan och psykar bollen. Genom telepati kommer den, så småning om!

Eller så samlar man mog och inser att man nog tusan får ta sig i kragen och knata ner efter bollen. Prommenadsällskapet väntar inte, och hämtar defenitivt inte bollen i 30cm snö! Men någon gång, en vacker dag, kommer bollen att komma av sig självt av metod nr 1!



Ovido - Quiz & Flashcards