sannatassa

Direktlänk till inlägg 4 september 2011

En dag i grusgropen

Av Susanna - 4 september 2011 16:02

Igår kvll var här en trevlig kväll med gott sällskap, mat och spel. Ett spel som aldrig tog slut. Hade man inte behövt analysera alla svar så noggrannt kanske det gått lite snabbare men ja.. Karlar är ju karlar..

En liten Rufus var med till Tassas stora förtjusning och längtan efter ett hus blev ännu större. 6pers och 2 leksugna hundar i vår lilla tvåa, sen var det lixom fullt!

     


I "morse" vaknade jag av att telefonen ringde. Blev helpaff när jag tillslut fattade att det var en av mostrarna. Tittade på klockan när vi lagt på och såg att klockan var ju halv 11!! Halv 11, när sov ja så länge sist?!?! Halva dagen har ju gått vid den tiden. I alla fall.. Äldsta kusinen fyllde 20 för lite sedan och fick en upplevelse i present. Så vi drog på oss lite kläder och åkte ner till Årsta för att titta på när han fick köra några olika grävare och lastare. Nu har dem ju fått prova sådana maskiner i skolan men man kunde nästan tro att han inte gjort annat. Riktigt snyggt skötte han alla spakar och verkade ha stenkoll på skopan. När han körde lastare sa "stationsmannen" brevid till han som var vid vår staton - Du kan gå hem nu, han sköter ju det där bättre än dig! Så nog viste han vad han gjorde i den där stora maskinen!

 


En annan rätt rolig detalj som kanske inte alla la märke till var följande:

  Rosa foppor i det yrket. Undra vad facket/arbetsmiljöverket säger om det där?? Haha!


Roligt att få träffa släktingar utan att behöva åka så långt!! Den där hemlängtanväskan blir inte så tung efteråt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 7 december 2012 20:02

http://susannasblogg.wordpress.com/

Av Susanna - 18 november 2012 13:09


Igår var vi nere i Berga Naturbruksgymnasiets ridhus på agilitytävling. Bra arrangerat måste jag säga, tydligt och inte massa dötid. Sånt gillar vi! Dessutom var Ninni Lindwall dommare, min absoluta favorit hittills. Hon lyckas alltid komma med rolig...

Av Susanna - 31 oktober 2012 19:52


Sista oktober.. Herregud. På alla gator låg ett fint lager av is i morse. TUR man har en snäll andre hälft, så däcken blev bytta i måndags kväll!    Helgen som var spenderade vi på Öland hos mor och far. Lördag dag tillbringades i färjestaden m...

Av Susanna - 21 oktober 2012 20:02

Man hinner knappt blinka så är helgen över.    I Tisdags körde jag igång en allmänlydnadskurs på ssbk. Jätte skoj! ALLA i denna grupp VILL träna hund och det gör det  hela ännu roligare. Det händer så ofta att folk kommer och tror att det ska ske...

Av Susanna - 13 oktober 2012 14:00


Lördag, solen skiiner på himmeln och jag sitter INNE! Åkte till CRT för att köpa lite väl behövda saker till Tassa. Väl där inser jag att jag glömt plånboken hemma.. Bara att åka hem igen och hämta den, tillbaka till CRT och sen vidare till Maxi. Vil...

Ovido - Quiz & Flashcards