sannatassa

Direktlänk till inlägg 13 december 2011

Lucia

Av Susanna - 13 december 2011 20:34

Och inte ett enda luciatåg i sikte. Besviken!!!


I Söndags var jag iväg en liten sväng på förmiddagen med trevligt sällskap, Inger och Johan, till Älvsjömässan. Rasparaden är rätt underhållande att titta på! Många hundraser presenteras (130st iår) och ibland blir det lite teater från de tvåbenta med. Kläder och tillbehör som är typiskt antingen för rasens bakgrund eller vad den används för idag. Vem kunde tro att de små vita söta bollarna på bild nr 2, förr användes som krockodilbortlockare. De lekte alltså en bit bort vid vattenkanten så att herdens boskap riskfritt kunde gå fram och släcka sin törst utan att hamna i krockodilens gap. Eller att hunden på bild nr 4, är en riktig barnälskare trotts att den i många sammahang fåt heta -Kamphund!- Det är väldigt roligt att dessa rasklubbar kommer och visar upp sina hundar, så att folk får se att inte alla hundar av denna typ mördar allt som kommer i sin väg.



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 7 december 2012 20:02

http://susannasblogg.wordpress.com/

Av Susanna - 18 november 2012 13:09


Igår var vi nere i Berga Naturbruksgymnasiets ridhus på agilitytävling. Bra arrangerat måste jag säga, tydligt och inte massa dötid. Sånt gillar vi! Dessutom var Ninni Lindwall dommare, min absoluta favorit hittills. Hon lyckas alltid komma med rolig...

Av Susanna - 31 oktober 2012 19:52


Sista oktober.. Herregud. På alla gator låg ett fint lager av is i morse. TUR man har en snäll andre hälft, så däcken blev bytta i måndags kväll!    Helgen som var spenderade vi på Öland hos mor och far. Lördag dag tillbringades i färjestaden m...

Av Susanna - 21 oktober 2012 20:02

Man hinner knappt blinka så är helgen över.    I Tisdags körde jag igång en allmänlydnadskurs på ssbk. Jätte skoj! ALLA i denna grupp VILL träna hund och det gör det  hela ännu roligare. Det händer så ofta att folk kommer och tror att det ska ske...

Av Susanna - 13 oktober 2012 14:00


Lördag, solen skiiner på himmeln och jag sitter INNE! Åkte till CRT för att köpa lite väl behövda saker till Tassa. Väl där inser jag att jag glömt plånboken hemma.. Bara att åka hem igen och hämta den, tillbaka till CRT och sen vidare till Maxi. Vil...

Ovido - Quiz & Flashcards