sannatassa

Alla inlägg den 18 april 2011

Av Susanna - 18 april 2011 17:42

Vilken helg det blev! I torsdags åkte vi ner till öarnas ö, hem! Under fredagen promenerade vi gamla järnvägen bort till gårdby. Lördagen spenderades för min del ihop med moster två av kusinerna. Stefan däremot stod hela dagen nere i verkstaden för att hjälpa till med operation-opel.. För tre man tog det 6 timmar.. Men nu är den hel!!


Och så söndagen, dagen D.. Årets tävlingsdebut! Men både förväntan och skräck åkte vi dit. Det var där vi avslutade vår tävlinssäsong förra året, med två diskar.

Agilityklassen

En TYPISK Sanna-bana. Under banvandringen kändes det riktigt bra! MEN.. En taggad Tassa han ladda ur ordentligt innan vi kom in på banan och vid hinder nr 2 tappade vi all kontakt med varandra. Synd, för banan hade passat oss bra och jag kände lukten av första pinnen!


Känslan av en sån megadisk satte  spår kan jag säga och det kändes rent ut sagt förjävligt och jag ville inte ens försöka igen med hoppklassen.. In i buren med hunden för ny-uppladdning och hjärntvätt för matte. Gick och tröstade mig hos Anjas suupersöta lilla Q och Jaffa. Ooh, alla dessa pussar man fick var rena glädjekicken! Tog mig även en liten diskuterare med Annica. Det är aldrig fel med lite stöd och tips och från coacherna!!


 


Hoppklassen

Ja, nog hade hon laddat upp till en piggare Tassa men jag saknade fortfarande det där trycket som brukar finnas. Men, vi hade fin kontakt hela vägen och jag ska verkligen inte klaga! Det hela resulterade i en 2:a placering vilket gav oss en fin rosett och ett litet kitt med kampleksak, hundgodis, penna och lite annat smått och gott OCH pinne nr 2!!


Filmfunktionen på kameran är ännu inte särskillt utforskad, därav lite suddig bild i början och slut.

Jag ångrar INTE att vi startade trotts den värdelösa morgonen!


Målet nu, blir att träna mer kondis/mjölksyra inför tävlingen i Nynäs i Maj!

Ovido - Quiz & Flashcards