sannatassa

Direktlänk till inlägg 3 mars 2012

Hundöarna

Av Susanna - 3 mars 2012 14:26

Har läst mycket om stället i bloggar och forum där det gnälls mycket om hur oansvariga alla hundägare är, som åker dit och släpper sina hundar hur som hellst.. Små hundarn blir nertryckta av stora osv.. Så, Ellen och jag tog våra hundar och åkte dit för att se med egna ögon. Vilket hundparadis!!! Två öppna öar TILL för lösa hundar, där dem bara får springa fritt och leka med varandra. Inga hundägare höll på och lägga sig i och alla hundar fick lixom, springa runt och leka med varandra. Nu har jag bara varit där en gång, men jag är positivt överraskad.


Vår trio

Tassa och Rufus vid bron mellan de två öarna.

 

    

Denna sööta amstafftik gick med oss runt ena ön. Hon gjorde inte så mycket, mest gick och mös av sällskapet.

 

Det där vedträt var med från start till slut. Bytes mot en boll en gång för att efter en stund bytas tillbaka.

 

Lite isigt, men det gick bra att springa tillsammans trotts allt!


Det blir helt klart fler turer dit. Här hemma ligger nu en hund som är heeeelt slut efter förmiddagens äventyr!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 7 december 2012 20:02

http://susannasblogg.wordpress.com/

Av Susanna - 18 november 2012 13:09


Igår var vi nere i Berga Naturbruksgymnasiets ridhus på agilitytävling. Bra arrangerat måste jag säga, tydligt och inte massa dötid. Sånt gillar vi! Dessutom var Ninni Lindwall dommare, min absoluta favorit hittills. Hon lyckas alltid komma med rolig...

Av Susanna - 31 oktober 2012 19:52


Sista oktober.. Herregud. På alla gator låg ett fint lager av is i morse. TUR man har en snäll andre hälft, så däcken blev bytta i måndags kväll!    Helgen som var spenderade vi på Öland hos mor och far. Lördag dag tillbringades i färjestaden m...

Av Susanna - 21 oktober 2012 20:02

Man hinner knappt blinka så är helgen över.    I Tisdags körde jag igång en allmänlydnadskurs på ssbk. Jätte skoj! ALLA i denna grupp VILL träna hund och det gör det  hela ännu roligare. Det händer så ofta att folk kommer och tror att det ska ske...

Av Susanna - 13 oktober 2012 14:00


Lördag, solen skiiner på himmeln och jag sitter INNE! Åkte till CRT för att köpa lite väl behövda saker till Tassa. Väl där inser jag att jag glömt plånboken hemma.. Bara att åka hem igen och hämta den, tillbaka till CRT och sen vidare till Maxi. Vil...

Ovido - Quiz & Flashcards