sannatassa

Direktlänk till inlägg 10 april 2011

Stefan har lagat!

Av Susanna - 10 april 2011 17:59

Ja gott folk, nu kan ni inte längre säga "Nu kommer Sanna" innan ni ens sett bilen!

När vi (Stefan  ) bytte däck på min bil idag så passade vi också på att kolla lite under bilen eftersom den ska besiktas på torsdag. Stefans kommentar : Dem kommer inte släppa igenom det här..! Alltså, vi viste ju att där var hål men... att det skulle vara i denna storlek hade nog varken jag eller min andre hälft trott.. Man kan inte ens kalla det för hål för där var lixom, ingenting kvar som kan ha ett hål.. Ja ni får se själva.

     

Hela röret mellan fästet och bakre ljudämparen var, borta (bild nr 1) ..och hålen i själva lådan är på tok för stora för att man ens ska försöka laga, man får LÄTT in en hand.. förstår inte hur jag kom igenom besiktningen med det där förra året.. Undra vad jag hade på mig då??...


Nu, är bilen i alla fall ordentligt ompysslad! Ny bakre ljudämpare och sommardäcken är på! Känns faktiskt rätt skönt att det är klart!


Ett tips till er andra med ryggont... Var inte envisa och börja bära bildäck.. Korkat gjort så här i efterhand.. För tillfället ligger jag i sängen och vet i sjutton om jag klarar ta mig upp på egen hand sen.. Toalettbesöket innan jag hamnade här höll på att ta kol på mig! Panodli funkar inte, ipen funkar inte, ibumetin funkar inte, voltaren kräm funkar inte, algesal funkar inte.. Snart skriker jag ut en välkänd kommentar ur filmen Fucking Åmål..   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 7 december 2012 20:02

http://susannasblogg.wordpress.com/

Av Susanna - 18 november 2012 13:09


Igår var vi nere i Berga Naturbruksgymnasiets ridhus på agilitytävling. Bra arrangerat måste jag säga, tydligt och inte massa dötid. Sånt gillar vi! Dessutom var Ninni Lindwall dommare, min absoluta favorit hittills. Hon lyckas alltid komma med rolig...

Av Susanna - 31 oktober 2012 19:52


Sista oktober.. Herregud. På alla gator låg ett fint lager av is i morse. TUR man har en snäll andre hälft, så däcken blev bytta i måndags kväll!    Helgen som var spenderade vi på Öland hos mor och far. Lördag dag tillbringades i färjestaden m...

Av Susanna - 21 oktober 2012 20:02

Man hinner knappt blinka så är helgen över.    I Tisdags körde jag igång en allmänlydnadskurs på ssbk. Jätte skoj! ALLA i denna grupp VILL träna hund och det gör det  hela ännu roligare. Det händer så ofta att folk kommer och tror att det ska ske...

Av Susanna - 13 oktober 2012 14:00


Lördag, solen skiiner på himmeln och jag sitter INNE! Åkte till CRT för att köpa lite väl behövda saker till Tassa. Väl där inser jag att jag glömt plånboken hemma.. Bara att åka hem igen och hämta den, tillbaka till CRT och sen vidare till Maxi. Vil...

Ovido - Quiz & Flashcards