sannatassa

Alla inlägg den 28 augusti 2011

Av Susanna - 28 augusti 2011 19:01

 


Jodå, hundar kan dyka!

 


Det har varit riktigt skönt med helg!! Igår var vi först iväg till skogen och sjön dit vi mer än ofta går. Tassa badar som vanligt och Stefan motstår sällan  utan hoppar i han med. Härligt väder och lugn och ro. Sen när vi går hem ser Tassas svans aningen märklig ut men vi tänkte då att hon bara skulle vara trött eftersom hon simmat så mycket.. När vi kom hem hängde den där som en död del.. En leksakssvans som bara satt fastklistrad.. Jaahaapp.. Nu är det värme och vila som gäller tills svansen är rörlig igen! Min stackars lilla sessa!


 


Senare igår kväll åkte vi och hela familjen Jansson ut till Tyresö/Brevik för lite grottbesök. Så där åkte vi, en fin karavan med 5 bilar på rad och väckte förvåning hos de boende i närheten. En lugnt och öde område, inte var dem vana vid så många bilar på rad. I alla fall, grottan var tydligen något utöver det vanliga, säger dem som gick in. Själv höll jag mig lite på avstånd med en vilande Tassa iklädd sitt backontrack och njöt inte alls, som jag, av den fina utsikten. Hennes blickar sa mest saker i stil med "Kärring, koppla loss mig! Detta suuuuger.. Släpp mig, släpp mig, släpp miiiig..", hela kvällen. När vi sedan kommer tillbaka till  ska åka hem

så har jag helt plöttsiligt endast ett postitionsljus fram. Alltså inga halvljus heller.. Meeen som opelägare vet man, att man bör ha minst en lampa i handskfacket. I morde fick det bli en tur till biltema för en refill. Nu ligger där 4 st så nu borde jag klara mig någon månad till.


 


Idag har vi varit i skogen. 2½ timmar av skojsterräng genom snår, buskar och våtmark. Över berg och under fallna träd. Är man lagom mör i benen nu!!

Nu är det dags för sängen.. En helt ny vecka startar i morogn och vi har som plan att återuppta den där träningen vi kom igång så bra med innan semestern.

Ovido - Quiz & Flashcards