sannatassa

Direktlänk till inlägg 1 januari 2012

2012

Av Susanna - 1 januari 2012 13:52

 


Så var det nya året här!!!


Vi kör en kortsummering av 2011

2011 firades in nere på Öland

-Straxt efter det nya året började Tassas öron och tassar bli röd/lila och klådan blir olidlig. Såhär håller det på till och från fram till agusti, då vi får svaret = allergi! En hel massa pover görs som visar att hon är allergisk mot kvalster, mögel, gräs och bok. Foderallergin är fortfarande under utredning, men vi vet hittills att hon inte tål hjortkött.

-Under våren/sommaren tävlas det endel i agility och vi blir under sensommaren uppflyttade till klass 2.

-Endel lektioner nere hos Annica Aller gav oss tips och hjälp för att komma vidare i våra svårigheter, typ slalom.. jävla slalom!

-Vi kollade på endel hus. Varav ett hus, ja det var liksom meningen att vi skulle flytta dit. Men husägaren var velig, och beslutade att inte sälja. Fortsättning förljer på husfronten.

-Semestern tillbringades nere på Öland. Flera födelsedagar firades på olika håll. Klubb/träningskamraten Inger och Perre med hundar var även dem och semestrade där nere så vi passade på att ses för hundträning och fika. Senare fick vi också besök av Jossan och Oskar. Dessvärre, bjöd det blåsiga vädret inte på så värst mycket bad med allt skit som drogs med in till stranden.

- 2st ryggskott har jag lyckats dra på mig.. Hur mycket pengar som gått åt kiropraktor, läkare och medicin vågar jag inte räkna på!

- Stefan var på Gotland och i Barcelona.

- Jag påbörjade min allmänlydnadsinstruktörsutbildning.


Det är väl i stort sett vad som hänt utöver det vanliga med arbete och sysslor som sker/måste ske under årets gång.


 


2012 firades in ihop med Stefans släkt. Vid 12slaget fylldes himmeln utav raketer tillsammans släpte vi upp 12st rislyktor. Dom gjorde sig riktigt bra när dem tysta svävade upp mot den färgsprakande himmeln. Populära saker, dom kom svävande från lite alla håll uppe på himmeln. Nog det är vackert med fyrverkerier MEN, jag tror det vore minst lika vackert om alla släpte varsin lykta i stället. Nu är jag glad över att ha en hund som inte är skotträdd, men det finns såååååå många djur som lider av oljudet! Och min mor, som hoppar högt i luften för varje smäll  


Nu återstår att se, vad det nya året bjuder på!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 7 december 2012 20:02

http://susannasblogg.wordpress.com/

Av Susanna - 18 november 2012 13:09


Igår var vi nere i Berga Naturbruksgymnasiets ridhus på agilitytävling. Bra arrangerat måste jag säga, tydligt och inte massa dötid. Sånt gillar vi! Dessutom var Ninni Lindwall dommare, min absoluta favorit hittills. Hon lyckas alltid komma med rolig...

Av Susanna - 31 oktober 2012 19:52


Sista oktober.. Herregud. På alla gator låg ett fint lager av is i morse. TUR man har en snäll andre hälft, så däcken blev bytta i måndags kväll!    Helgen som var spenderade vi på Öland hos mor och far. Lördag dag tillbringades i färjestaden m...

Av Susanna - 21 oktober 2012 20:02

Man hinner knappt blinka så är helgen över.    I Tisdags körde jag igång en allmänlydnadskurs på ssbk. Jätte skoj! ALLA i denna grupp VILL träna hund och det gör det  hela ännu roligare. Det händer så ofta att folk kommer och tror att det ska ske...

Av Susanna - 13 oktober 2012 14:00


Lördag, solen skiiner på himmeln och jag sitter INNE! Åkte till CRT för att köpa lite väl behövda saker till Tassa. Väl där inser jag att jag glömt plånboken hemma.. Bara att åka hem igen och hämta den, tillbaka till CRT och sen vidare till Maxi. Vil...

Ovido - Quiz & Flashcards