sannatassa

Alla inlägg den 23 juli 2012

Av Susanna - 23 juli 2012 15:22

Jaa nu mår ju hunden (peppar, peppar..) bra med fiiina tassar, nedre regioner och klådan helt bortblåst. Hon är pigg och kry och full av energi. Vi kom igång både med agilityn och lydnaden i förra veckan efter lite semester och det kändes såå braa! Tävlingskalendern är full för sensommaren/hösten så nu fattades det ju bara, att JAG skulle bli paj!


I lördags morse vaknade jag med viss värk i ryggen. Den gick att leva med så jag ignorerade den och gav mig iväg till klubben för att träna mer kontaktfältshinder och ta en tur i skogen. Rörelse är ju bra vid ryggvärk!? Men för varje jäkla minut som gick så blev ryggen värre. Tog en "långpromenad" i sakta tempo på närmre två timmar under kvällen. Kan säga att de första 20 minuterna vill jag bara lägga mig i en buske och lipa.. Huuu va det gjorde ont. Natten gick ganska bra och igår morse var det endå bättre igen, inte bra, men bättre. Så vi gav oss ut i solen och passade på att bada pool när solen sken. Framåt eftermiddagen blir det värre igen, tog en 2 timmars tur ute men det blev inte en gnutta bättre. När jag väl kommit ner i sängen kunde jag inte röra mig.. Stefans kommentar "Har du blivit en mask?".. Det var 1cm i taget som gällde och endast rörelse i högervarv.. I morse gick jag upp kl 7 för att ringa till naprapaten och fick tid vid lunch idag. Myket intressant besök.

Måste bara säga, vilken himla trevlig, förstående och pedagogisk naprapat. Han berättade i alla fall att jag har en disk (som hette något fint), som läcker vätska och detta skapar ett tryck mot nerverna osv. Jag ska INTE ta några långa promenader (jag som gått och gått), och jag ska ligga på rygg med benen högt (jag som legat på magen). Anledningen till att det gått bättre på morgonen var helt enkelt för att då har ryggen varit rak och obelastad så pass länge att vätskan kunnat hitta hem igen. Sedan så fort jag är uppe och styr, läcker den ut igen och smärkan kommer tillbaka. Så nu är det vila och smärtstillande ett par dagar och återbesök på fredag för att påbörja projektet - helning :)


Jaa jag säger då det.. Är det inte hunden så är det jag.. Och vi har tävlingar in planerade 11/8, 15/8, 18/8 och 25/8, så jag har höga förväntningar på de två närmsta veckorna! Visst, ett tag kvar men vi har ju bara tränat 1½ gång och jag skuuulle vilja köra ett par gånger till innan det är upp till bevis. 


Slutgnällt för dagen. Nu är det middag alla pensionärstyle.. (dvs att maten serveras innan kl 17.00)

Ovido - Quiz & Flashcards