sannatassa

Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av Susanna - 26 oktober 2010 17:35

Snön föll under slutet av förra veckan, himmla mysigt måste jag säga. Däremot inte riktigt lika mysigt dagen efter då allt skulle töa bort.. Heller inte så mysigt nu när det är kallt och ruggigt och vattnet inte rinner undan.. Där det nu inte ligger asfalt är marken tänkt av lera.


For iväg till klubben för att aktivera hunden med lite aility.. i leran.. Trots halt underlag och MASSA energi lyckas hon minsan hålla reda på bena! Jag däremot, har lite problem att hålla reda på mina två i inte ens halva helles tempo.

Satte upp hinder 1-7 från agilityklassen i Nybro, där vi diskade oss redan på hinder nr 3.. *host*.. Just för att det är PRECIS såna saker vi måste träna mer på. Sådana där oväntade svängar där det finns en "lättare" väg och där Tassa gärna tar egna initiativ och tar just denna lättare väg. Det tråkiga med att bygga upp en redan sprungen bana är ju att man redan gått på de missar man inte ska göra.. Det går så klart ALLTID bra när man sen står på hemmaplan och ska träna just dessa delar som inte gick an på tävlingen!

Gick över på lite slalomträning och Himmel va duktig hon är. Körde 90graders ingångar och hon kommer rätt VARJE gång och får upp en JÄTTEFIN rytm genom hela!

Balanshindren, åååh jag blir inte klok.. Jag vill ha MER fart över dem. Hon rusar fram och upp sen vid mitten saktar hon ner och jag vill få henne att hålla ett jämt tepo över hela! Hon har JÄTTEFINA kontaktfält och jag vill inte förstöra dem.. Men det känns just nu som att enda sättet att få henne hålla farten är just genom att skita i kontaktfälten och bara köra gärnet framåt! Hmm..

Har kollat på lite tävlingar till nästa år. Tror att 2011s första tävling blir i Knivsta i februari ELLER Kalmar i april. Får se hur det blir med träning i vinter!


Avslutning på kursen på torsdag. Halloween i helgen! Mor och far kommer på besök. Känns som att denna veckan kommer gå ovanligt snabbt!

Ovido - Quiz & Flashcards