sannatassa

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2011

Bara några dagar kvar

Av Susanna - 10 augusti 2011 20:53

Usch vad tiden går fort.. Bara 4 dagar kvar av semestern. Ett helt år kvar till nästa gång.. Fast kanske, kaaanske att vi får till en vecka semester till senare höst/vinter för en vecka i solen.


Sen i söndags har Tassa och jag varit själva hemma. Vi har tränat massa agility som gått både bra och dåligt. Gjort lite höstfint på balkongen med nya gröna växter i lådorna, fått bort alla frön och skräp som hamnar där och slängt allt som hade dött under vår Ölandsvistelse. Rengjort ugnen. Något som görs allt för sällan! Ska bli ändring på det.. Vädret har ju inte alltid varit det bästa så jag har sett 8 avsnitt av pretty litle liard säsong 2 och dirty dancing 1 & 2 två gånger. Bra filmer!!


Jag hade ju tänkt att tvätta en massa också. Han med en maskin sen gick skitmaskinen sönder.. Mitt under en tvätt bankade det till i den tre gånger och den slutade gå. Alla lampor lös men maskinen stod still, var varm och luktade illa. TYPISKT nu när Stefan inte är hemma och kan avgöra om den kan lagas eller måste kasseras..


På fredag ska Sofia fira sin födelsedag som var nu i veckan. Jag har tävling på Lördag så det blir ett snabbesök sen hem igen. Vädret för Lördagen ser lovande ut så SNÄLLA GODE GUD.. om du hör mig.. Kan vi inte få första pinnen i agilityklassen nu??!?!? Jag tycker nog endå, att vi är värda det! Redan uppe i hoppklass 2 och har inte en enda pinne i agilityklassen. Meeen det är ju lätt. Det är bara att komma bland de 15% bästa och nollade av alla 75 startande.. Bara...   


   

Till och från de senaste dagarna har det regnat och mullrat. Idag kom det ordentliga ovädret. Det bokstavligt talas ÖSTE ner! Det dundrade och sprakade över hela himmeln. Inte nog med allt ljud som blir av regn, åska och blixtrar. Flera bilar runt om började larma. Kanske att vi kan få lite sol de sista dagarna nu då??


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 7 december 2012 20:02

http://susannasblogg.wordpress.com/

Av Susanna - 18 november 2012 13:09


Igår var vi nere i Berga Naturbruksgymnasiets ridhus på agilitytävling. Bra arrangerat måste jag säga, tydligt och inte massa dötid. Sånt gillar vi! Dessutom var Ninni Lindwall dommare, min absoluta favorit hittills. Hon lyckas alltid komma med rolig...

Av Susanna - 31 oktober 2012 19:52


Sista oktober.. Herregud. På alla gator låg ett fint lager av is i morse. TUR man har en snäll andre hälft, så däcken blev bytta i måndags kväll!    Helgen som var spenderade vi på Öland hos mor och far. Lördag dag tillbringades i färjestaden m...

Av Susanna - 21 oktober 2012 20:02

Man hinner knappt blinka så är helgen över.    I Tisdags körde jag igång en allmänlydnadskurs på ssbk. Jätte skoj! ALLA i denna grupp VILL träna hund och det gör det  hela ännu roligare. Det händer så ofta att folk kommer och tror att det ska ske...

Av Susanna - 13 oktober 2012 14:00


Lördag, solen skiiner på himmeln och jag sitter INNE! Åkte till CRT för att köpa lite väl behövda saker till Tassa. Väl där inser jag att jag glömt plånboken hemma.. Bara att åka hem igen och hämta den, tillbaka till CRT och sen vidare till Maxi. Vil...

Ovido - Quiz & Flashcards