sannatassa

Alla inlägg den 25 november 2011

Av Susanna - 25 november 2011 21:47

Ja, alltså vi köpte ett hus som var i behov av renovering. Vi tycker ju om att bygga och så och huset låg perfekt så vi köpte. Sen märkte vi att huset var i sämre skick än vi trott, och valde att ta hit en riktig snickare. Tyvärr blev vi blåsta. Han kunde inte snickra utan började riva delar som "skulle bytas ut" och sen en dag så kom han inte. Vi har inte sett honom sen dess och han svarar varken på meddelanden eller när vi ringer. Vi hade betalat allt i förskott så vi har inga pengar kvar att renovera för. Plöttsligt en dag rasade taket in också.

Nu kan vi inte vi inte bo i huset utan tvingas leva under en presening på tomten, det börjar bli kallt.


 


Stefan är på julbord med jobbet och jag ligger hemma och har ont i ryggen.. Tänkte försöka få lite julstämning och göra ett pepparkakshus, som jag gör varje år. Det är ju trotts allt första advent på söndag. Det var så mysigt med julmusiken på, lukten av pepparkaka och jag hade en så snygg design i huvudet.
Det började kännas fel när jag inte kunde kavla deghevlevet ordentligt eftersom ryggen fortfarande gör rätt ont. Jag gjorde i alla fall så gott jag kunde och det blev väl hyffsat endå. Började styla det, men han inte klart för florsockret tog slut. Ställer pepparkakshuset på platts och vänder mig om. Då hör jag ett liiitet kraskande men tänker att det var nog bara lite sättningar, liksom.. Det knakar ju lite hela tiden när man grejjar med det. Så jag tar ett steg till och då brakar det till ordentligt. Sen vart det inte så mycket kvar av mitt pepparkakshus..

Så, alltså: Gör INTE pepparkakshus med ryggskott. Får väl köpa ett fördigt hushelvete, för jag SKA ha ett!

Ovido - Quiz & Flashcards