sannatassa

Alla inlägg den 26 februari 2011

Av Susanna - 26 februari 2011 13:17

För första gången på månader ser man nu bitar av asfalt utanför vår port!   

Äntligen säger jag bara! Det verkar, enligt smhis 10dygnsprognos, som att det ska hålla sig mellan +2 - -8 och ett par soldagar. Snälla gode gud, jag tar gärna mer snö nästa vinter men, nu vill jag ha vår!! Snö snö snö, bort bort bort!!


Hunduppdatering:

  

På en vecka har huden nu gått från rosa/röd, sårig och kladdig till att bli ljusrosa, inga sår och helt enkelt normal! En vecka kvar med stark steoridkräm och så är det återbesök hos vet. Vore ju också skönt för henne skull om det blev snöfritt och lite varmare. Det är skor som gäller så fort vi ska utanför dörren! Inte särskillt kul att knöla med det så fort man ska ut.. Provade någon gång utanför men då blev det att stanna och värma tassar var tredje meter..


Vi for till klubben i onsdags för lite lydnad. Hehe jaa vad ska mans äga efter flera månaders uppehåll med bara lite positionsövningar i köket?? Tja, det blev ju inte som jag planerat men vi hade kul och det är väl huvudsaken..


Har köpt hem en bok som heter ett liv med vallhundar. Riktigt rolig att läsa! Jag har haft ganska mycket kontakt med border collies hos min farbror och det ÄR väldigt kul att se hur hunden på helt engen hand hämtar korna från en hade en bra bit bort och får hem och in dem i samlad trupp, på helt egen hand. Men det är ju alltid kul att lära sig mer så nu köpte jag hem denna här boken för att lära mig mer om just vallningen. Boken handlar mest om fårvallning, men jag antar att det utförs på samma sätt som med nöt. Intressant och BRA bok måste jag säga. Kunde inte lägga den ifrån mig när jag väl börjat så jag sträckläste de första 80 sidorna på leveransdagen.


Nu ska jag ställa mig i köket. Ska göra en ananaspaj och bountys inför kvällen!

Ovido - Quiz & Flashcards