sannatassa

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2012

Det börjar ser ljust ut

Av Susanna - 2 augusti 2012 15:39

Just nu känns allt vädligt bra.


Vi kör först en hunduppdatering,

Tassa har endel allergier (kvalster, bok, gräs och mögel) + foderallergi som vi inte kunnat utreda än. Hyposensen mot kvalsterallergin flyter på, vi är nere på 1 spruta/månad och det är nu bara två kvar av det jag har hemma. Hon äter Hill´s z/d ultra allergen-free som är ett specialfoder för allergiker. Hon får Medrol 4mg/dag och smörjs lokalt med Betnovat salva vid behov. Varanan vecka duschas hon med Epi-Soothe schampo som motverkar klåda. Så nog är det lite pyssel med det hela. 

Dagsformen är otroligt bra. Hon har sååå fina tassar igen. Huden är elastisk hudfärgad igen och pälsen som kommer är mer åt hennes egna färg än den skadade rosa/röda. Inga eksem eller utslag någonstans. Hon fäller inte mer än en vanlig hund. Öron har inte kliat, sen jag vet inte när. Och det är så himmla skönt att det går åt rätt håll igen! Så idag ringde jag min veterinär och vi beslutade oss för att prova med Medrol 4mg/varanan dag i stället för varje dag. Nu får hon ju en väldigt liten dos redan som det är men kortison har tråkiga biverkningar och jag vill verkligen ge henne så låg dos som bara är möjligt. Jag ber till gudarna att det ska funka!


På det personliga stadiet,

Min rygg är också den mycket bättre. Lite spänningar finns kvar och jag känner av det då jag varit igång länge men det går åt rätt håll!

Jag tänkte att jag skulle ha en garderobstädardag. Vi har 6 garderober.. och en byrå. Inte så mycket egentligen men (jaa Stefan jag bjuder på detta nu) jag har så jävla mycket skit! VARFÖR ska jag spara på en massa??  Det gäller bara att få tummen ur.. 


Tävlingskalendern ser ut enligt följande,
11/8 Ag 1 Södertälje
16/8 Ag 1 Märsta-Sigtuna

26/8 Ag 1 Stockholmsavd.

8/9 Ag 1 Haninge

16/9 Ag1 Söderköping

(Ev 6/10 Ho 2 (ev Ag 2) Nacka)

Nu hoppas vi bara att vi kan gå runt på 2 nollade lopp och hamda bland de bästa 15% så jag kan starta i agility 2 i Nacka! Vore ju liksom skönt att komma i kapp. Att ligga i två olika klasser är hopplöst.. Det blir ofta så lång väntan att både jag och hunden hinner tröttna på att vara kvar!

Någonstans bland detta skulle jag vilja få med en start i lydnadsklass 1.. Det har jag nog skrivit 10 000 gånger men nu känner jag att det verkligen är dags. Antal träningspass som jag åker hem missnöjd är få! Jag tror att vi har en stor chans att få över 160p, vilket är kravet för att få ett första pris. 


Herrn i huset tar alla chanser han får att slippa mig nu för tiden :D Nej så hoppas jag inte att det är. Han kom hem i söndagskväll (och luktade som ett helt fiskrökeri). I morse försvan han igen och kommer hem i morgon. Nu var det kanoter och tält som lockade. Så han kan då inte klaga på för lite friluftliv denna semestern i alla fall. Grabbar och tält får mig osökt att tänka på en viss film.. Brokeback Mountain.. Vilket skulle medföra ganska stora förändringar i mina framtidsplaner. I alla fall, hoppas ni får skoj pojkar. Åh vännen du skulle tatt med dig myggmedel och SOLKRÄM.. 


Jaaa vad ska jag göra nu.. Baka en kaka kanske, och skjuta garderobsysslorna längre in i framtiden. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 7 december 2012 20:02

http://susannasblogg.wordpress.com/

Av Susanna - 18 november 2012 13:09


Igår var vi nere i Berga Naturbruksgymnasiets ridhus på agilitytävling. Bra arrangerat måste jag säga, tydligt och inte massa dötid. Sånt gillar vi! Dessutom var Ninni Lindwall dommare, min absoluta favorit hittills. Hon lyckas alltid komma med rolig...

Av Susanna - 31 oktober 2012 19:52


Sista oktober.. Herregud. På alla gator låg ett fint lager av is i morse. TUR man har en snäll andre hälft, så däcken blev bytta i måndags kväll!    Helgen som var spenderade vi på Öland hos mor och far. Lördag dag tillbringades i färjestaden m...

Av Susanna - 21 oktober 2012 20:02

Man hinner knappt blinka så är helgen över.    I Tisdags körde jag igång en allmänlydnadskurs på ssbk. Jätte skoj! ALLA i denna grupp VILL träna hund och det gör det  hela ännu roligare. Det händer så ofta att folk kommer och tror att det ska ske...

Av Susanna - 13 oktober 2012 14:00


Lördag, solen skiiner på himmeln och jag sitter INNE! Åkte till CRT för att köpa lite väl behövda saker till Tassa. Väl där inser jag att jag glömt plånboken hemma.. Bara att åka hem igen och hämta den, tillbaka till CRT och sen vidare till Maxi. Vil...

Ovido - Quiz & Flashcards