sannatassa

Alla inlägg den 18 augusti 2012

Av Susanna - 18 augusti 2012 22:33








Jaa.. Jag menar.. Sexigare än såhär vet jag inte om det kan bli???


Okej.. Inte jätte sexigt. Poängen var, att jag fick svart på vitt i det min naprapat berättade för mig då jag sa att jag höll på med agility. Klart jag vet att det är påfrestande för ryggen. Men nu blev det extra tydligt. Jag tittade igenom filmen från dagens tävling i slowmotion för att analysera min handling ordentligt och möts av ovanstående rörelser. Jag inser nu vikten av att faktiskt använda ryggskyddet under loppen och hårdare träningspass. Med tanke på vilka fina rotaioner och böjningar man gör, så inser jag också vikten av att göra mina övningar 3ggr/dag. Jag viste givetvis innan att jag får lov att ta tag i det här för att inte få sådär jäävla ont igen och för att bygga upp ryggen igen. Men det blev extra tydligt när jag såg filmen i slowmotion. 


Jag kommer så klart lägga upp filmen från loppet, som gav oss sista pinnen i agilityklass 1    men den ska, som alltid annars, redigeras och analyseras klart först!

Ovido - Quiz & Flashcards