sannatassa

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2012

Tema tävling + film

Av Susanna - 12 augusti 2012 18:00

Så var vi äntligen igång på tävlingabanorna igen. Vi har lyckats missa alla våra planerade tävlingar pga diverse olika skit men igår var det dags! 

Tassa hade haft ett par dagar med diarré och trots en bajsfri em/kväll hade jag i fredagskväll fortfarade inte bestämt om vi skulle åka elller inte. Natten mellan fre-lö satt jag dessutom på sänkanten och drack te, med jämna mellanrum eftersom min hals gjorde så ont. 

Lördagmorgon, tävlingsdagen, tog jag hunden ut på en tidig morgonpromenad för att kolla dagsformen. När en PIGG och glad Tassa travar framåt på spänstiga ben (och lägger en fast och fin bajskorv) bestämde jag mig för att åka trots min hals. 


Jag är inte helt nöjd med loppet. Tassa kunde INTE koppla av eller komma till ro och han bränna mycket energi innan vi kom ut på banan. Jag sprang med mitt ryggskydd vari man känner sig lite orörlig och var dessutom riktigt trött efter en lång natt och många timmar i en stol innan vår klass drog igång. Jag kände redan vid uppvärmningen att jag inte riktigt hade henne med mig och det visade sig också på banan, mellan vippen och slalom, att vi tappar varandra helt. Hon går ner i tempo och jag är helt enkelt inte så aktiv som jag borde varit. Alltid lätt att vara efterklok. Kontakfältet på Aets nerväg var inte optimalt och hade jag varit smartare hade jag tagit om det. Men med tanke på dagsformen så ville jag bara springa varvet och ha skoj. Inte stanna upp för att göra om, jag är rädd för att det skulle påverkat Tassa negativt och vill hellre gå i mål med en glad hund! 


Här är loppet (jag är snål, så ni får stå ut med stämpeln i mitten)


 

Det kände som att det gick sååå saaktaa.. Fick vänta in henne flera gånger. Men, när jag kollade resultatlistorna hade vi 4e bästa tiden och tack vare konkurenternas fel på banan så gick vi in på 2a plats och fick en till pinne. 



 
 
MovieStarPlanetVilda50

MovieStarPlanetVilda50

12 augusti 2012 18:20

Vilken väl tränad hund.
Har bara set ett av dina inlägg.

http://MovieStarPlanetVilda50.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 7 december 2012 20:02

http://susannasblogg.wordpress.com/

Av Susanna - 18 november 2012 13:09


Igår var vi nere i Berga Naturbruksgymnasiets ridhus på agilitytävling. Bra arrangerat måste jag säga, tydligt och inte massa dötid. Sånt gillar vi! Dessutom var Ninni Lindwall dommare, min absoluta favorit hittills. Hon lyckas alltid komma med rolig...

Av Susanna - 31 oktober 2012 19:52


Sista oktober.. Herregud. På alla gator låg ett fint lager av is i morse. TUR man har en snäll andre hälft, så däcken blev bytta i måndags kväll!    Helgen som var spenderade vi på Öland hos mor och far. Lördag dag tillbringades i färjestaden m...

Av Susanna - 21 oktober 2012 20:02

Man hinner knappt blinka så är helgen över.    I Tisdags körde jag igång en allmänlydnadskurs på ssbk. Jätte skoj! ALLA i denna grupp VILL träna hund och det gör det  hela ännu roligare. Det händer så ofta att folk kommer och tror att det ska ske...

Av Susanna - 13 oktober 2012 14:00


Lördag, solen skiiner på himmeln och jag sitter INNE! Åkte till CRT för att köpa lite väl behövda saker till Tassa. Väl där inser jag att jag glömt plånboken hemma.. Bara att åka hem igen och hämta den, tillbaka till CRT och sen vidare till Maxi. Vil...

Ovido - Quiz & Flashcards