sannatassa

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2012

Vilket flyt vi haft

Av Susanna - 26 augusti 2012 21:07

Först vill jag tacka Oskar och Jossan för i fredagskväll! God mat och trevlig stämning. Min kväll slutade inte som jag hoppats.. Men det var ett trevligt 30årsparaj! 


Förrförra helgen var vi på Södertälje BK för att komma igång efter ganska långt uppehåll från tävlingsvärlden. Poff, 2 placering och pinne i agilityklass 1! 

Förra helgen var vi på Märsta-Sigtuna BK. Poff igen, med åter en 2 placering och pinne i agilityklass 1! Då var det liksom klart. 

Den turen trode man ju inte skulle infinna sig så idag skulle vi startat agilityklass 1 på SBK Stockholmsavdelningen men det blev  en start i klass 2 i stället. En bra bana, lite klurig men ändå inte svår. Tassa han bränna lite för mycket energi innan loppet och då blir det atomatiskt så att hon tappar lite tempo och vår kontakt är inte på topp. 

Jag är nöjd med vår insatts trots 5 fel för en vägran då hon inte såg tunnelöppningen, 5 fel i slalom då hon hoppade över näst sista porten och 2,70 i tidsfel, ja ni ser själva på filmen. 


 

Känns bra att vi kommit iång igen! 


Veckans kvällar ser ut enligt följande:

Imorgon har vi lydnadsträning med "gänget"   
På tisdag är det agilitykurs, då blir det vila för Tassa

På onsdag ska vi träna tunnlar av alla dess former med helt dolda ingångar!

På torsdag är det träningstävling på klubben. Underbara Marianne Fernström som drar det lasset!

På fredag ska jag träna hos Annica Aller. Det var länge sedan nu så det ska bli roligt men lite ny input i vår träning!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 7 december 2012 20:02

http://susannasblogg.wordpress.com/

Av Susanna - 18 november 2012 13:09


Igår var vi nere i Berga Naturbruksgymnasiets ridhus på agilitytävling. Bra arrangerat måste jag säga, tydligt och inte massa dötid. Sånt gillar vi! Dessutom var Ninni Lindwall dommare, min absoluta favorit hittills. Hon lyckas alltid komma med rolig...

Av Susanna - 31 oktober 2012 19:52


Sista oktober.. Herregud. På alla gator låg ett fint lager av is i morse. TUR man har en snäll andre hälft, så däcken blev bytta i måndags kväll!    Helgen som var spenderade vi på Öland hos mor och far. Lördag dag tillbringades i färjestaden m...

Av Susanna - 21 oktober 2012 20:02

Man hinner knappt blinka så är helgen över.    I Tisdags körde jag igång en allmänlydnadskurs på ssbk. Jätte skoj! ALLA i denna grupp VILL träna hund och det gör det  hela ännu roligare. Det händer så ofta att folk kommer och tror att det ska ske...

Av Susanna - 13 oktober 2012 14:00


Lördag, solen skiiner på himmeln och jag sitter INNE! Åkte till CRT för att köpa lite väl behövda saker till Tassa. Väl där inser jag att jag glömt plånboken hemma.. Bara att åka hem igen och hämta den, tillbaka till CRT och sen vidare till Maxi. Vil...

Ovido - Quiz & Flashcards