sannatassa

Alla inlägg den 30 september 2012

Av Susanna - 30 september 2012 13:56

Hösten är här. Det börjar bli mörkt, kallt och blött ute. Sommarkläder bort, vinterkläder fram. Till skillnad från många andra så tycker jag att denna sommaren har varit en bra sommar men jag har ju haft "turen" att få vara hemma och faktiskt kunna njuta av de fina dagar som det bjöds på. 


Lydnadsdebuten är äntligen avklarad så nu slipper ni läsa om mitt ständiga tjat om den. Jag är nöjd över vår prestation. Vi hade inte den fina kontakt vi brukar ha men vi skrapade ihop 177poäng vilket gav oss ett förstapris och placerad 2a i startfältet av 12 deltagare. Jag gick in med målet att ta poäng i alla moment vilket vi gjorde. Det blev omstart i platsliggningen då två hundar for upp i lek. Tassa, min lilla klippa, låg fint kvar. Hon sneglade lite åt sidan men det var allt. 

Filmen var för lång för för att komma upp här, jag återkommer med den!



Nästa helg är det dubbla klass2 i agility på Nacka BK. Det blir en tidig morgon med banvandring redan kvart över 7.  


Ovido - Quiz & Flashcards