sannatassa

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2010

En underbar morgon i varghägnet

Av Susanna - 3 oktober 2010 15:34

En underbar helg över huvudtaget.. Men vi börjar så klart med det bästa!


Vargarna

Kl 07.30 lämnade vi hotellet och gav oss av ner mot kolmårdens huvudentre där vi skulle samlas. 11 man var vi som ihop med kolmården-tjejen traskade ner till hägnet. Ett hägn som ligger bakom hela parken dvs djurparksbesökarna kommer inte dit. 9 unga herrar på 1,5 år låg i godan ro och mornade till när vi knallade in. Viilken känsla! Det går knappt att besrkiva hur det känns när man sitter på huk och dessa vackra, nyfikna, stora vilddjuren kommer fram och nosar på en. Nu är det ju inte vild-vilda. 1-2 gånger i veckan kommer det ju ett nyfiket gäng människor och hälsar på dem. Tama vargar.. hmmm. Tama skulle jag då verkligen inte säga men människo-vana Ja! Bastanta kroppar, stooora huvuden och dessa iskalla ljusgula ögonen. Tjejen som var med berättade innan vi gick in att det är vilda djur, de är människo-vana och nyfikna så de kommer vilja komma fram och kela MEN! De kommer naffsa och testa gränserna. Ta inte med saker in som ni är rädda om. Det vargen tar är hans och då är det INGEN som kan ta det ifrån den. Blir de för hårdhänta mot er - res er och lämna vargen, men försök inte att bestämma över den. Mycket riktigt, de gjorde både tjuvnyp, försök till stöld och en del förstörelser inom gruppen. Det märktes också snabbt att det är vilda djur, det de vill göra, gör dem. Kan fortsätta att prata om detta i en evighet, med rädsla för att inlägger blir för långt så slutar jag med varg-biten nu. Men en sak. Har du någonsin möjlighet att göra ett besök hos vargarna, GÖR DET!!!       

 

Lördagen

Dagen startade ganska tidigt. Vi lämnade hunden hos Stefan föräldrar och begav oss mot Norrköping. Två turer i safariparken och ungefär 3 timmar inne på djurparken. Lagom mycket folk såhär på parkens sista dagar för säsongen. Inga köer, inte mass trängsel och vädret var super för att kolla på djur. Eftersom man inte längre ska få åka med egen bil genom parken så tog vi oss en dubbeltur. Linbanan byggs om och från och med nästa år kommer den ENDAST gå genom  safarit. Ganska skönt, med tanke på att folk inte kan följa de regler som finns varken för djurens skull eller för övriga besökare. Lite tråkigt, eftersom det är riktigt häftigt att få köra genom parken och verkligen få komma dem NÄRA. Det kommer man inte uppleva på samma sätt i linbanan..

        Så klart måste man gå på delfin-showen! Helt otroligt va duktiga de är! Tråkigt att det är så jäkla barninriktat... de kunde väl ha en föreställning för barn och en för vuxna.. Hur eller hur, delfinerna, stora, fina och duktiga!!!

Apor är ju hemskt roliga att titta på, stora som små! Denna bastatna herre Var stor som mig x 3.. Han fick syn på en ung kille i 10-11 års åldern som han inte släpte ur blicken 1sek! Och hela detta minspel han körde!!!!!! Guud va jag skrattade!!!  


Sjukdommarna fortsätter här hemma. Min onda hals är så gott som borta, bara lite täppt i näsan nu mera. Stefan stacakrn däremot han feber, huvudvärk och vita pluppar i hela halsen.. Får bli vårdcentralen för honom i morgon! Jag försöker nu hålla mig på lite avstång, är inge sugen på att åka på något nytt eller allt sammans en gång till!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 7 december 2012 20:02

http://susannasblogg.wordpress.com/

Av Susanna - 18 november 2012 13:09


Igår var vi nere i Berga Naturbruksgymnasiets ridhus på agilitytävling. Bra arrangerat måste jag säga, tydligt och inte massa dötid. Sånt gillar vi! Dessutom var Ninni Lindwall dommare, min absoluta favorit hittills. Hon lyckas alltid komma med rolig...

Av Susanna - 31 oktober 2012 19:52


Sista oktober.. Herregud. På alla gator låg ett fint lager av is i morse. TUR man har en snäll andre hälft, så däcken blev bytta i måndags kväll!    Helgen som var spenderade vi på Öland hos mor och far. Lördag dag tillbringades i färjestaden m...

Av Susanna - 21 oktober 2012 20:02

Man hinner knappt blinka så är helgen över.    I Tisdags körde jag igång en allmänlydnadskurs på ssbk. Jätte skoj! ALLA i denna grupp VILL träna hund och det gör det  hela ännu roligare. Det händer så ofta att folk kommer och tror att det ska ske...

Av Susanna - 13 oktober 2012 14:00


Lördag, solen skiiner på himmeln och jag sitter INNE! Åkte till CRT för att köpa lite väl behövda saker till Tassa. Väl där inser jag att jag glömt plånboken hemma.. Bara att åka hem igen och hämta den, tillbaka till CRT och sen vidare till Maxi. Vil...

Ovido - Quiz & Flashcards