sannatassa

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2010

Söndagsgnäll..

Av Susanna - 10 oktober 2010 11:21

Ja, som vanligt går helgen fort. Redan söndag, i morgon väntar jobb igen.


Tog mig i kragen och åkte iväg och la några spår. Spår har varit en specialite för Tassa, en gång i tiden... Jag gick lite bakåt i träningen och la ett "enkelt" spår med 3 vinklar för att det skulle vara ENKELT mot vad vi gjorde förut.. Hmmm.. Det var ju så förbannat kul med spår så det GICK INTE! Hon låg på som en dåre och nylonlinan sved i händerna på mig! Det var MYCKET fram och tillbaka, kors och tvärs men hon tog sig fram till slutet endå så jag var lite nöjd.

Spår nr 2 hade nog gått bättre om inte...    Alltså människor med lösa hundar UTAN lydnad!!!!!!! VARFÖR har man hunden lös om den inte kommer på inkallningen!? Så hela spåret blev sabbat... Ägaren gick mest och skrattade gått åt att hennes gammla hund var så pigg.. Ja, sa jag men jag håller på med ett spår här och nu blev det nog lite mycket med en till hund här. "ÅÅÅÅhhh lägger du spåååår, Ja det gjorde min far med när han levde! Hunden tyckte det var så himla skoj!"   Djupa andetag Sanna...  djupa andetag... räkna till 10...

Så det fick bli att stoppa hunden i bilen igen och lägga ett nytt. Med tanke på det KAOS det blev under förra la jag bara ett rakt spår kanske 20 m för att vi verkligen skulle lyckas och få komma därifrån. Hon tappade verkligen fokuset vid förra spåret så trotts att det bara var att köra framåt blev det väldigt mycke sicksackande och hon tappade det 3 gånger på den lilla biten.. Man kan summera det hela med en helt värdelös spår-morgon!!!! Ångrar att jag inte stack och fortsatte med lydnaden...

Nu är det lite vila som gäller, sen ska vi plocka fram klickern och hitta på något skoj trick att lära in i stället!


Jaja.. Hur ser veckan ut nu då.. Ovanligt tom vecka får jag lov att säga. Tänkte försöka ha en riktig hund-träningsvecka! Utöverjobb så är det bara kursen på torsdag, annars är det TOMT i kalendern. Och helgen, TOM! Gud vad skönt!

Vill åka till Ullared någon vardag framöver!! Någon som vill med???

 
 
Ingen bild

Hanna

10 oktober 2010 12:26

Hej!
Var på Ullared i lördags, Gud vad folk! Det är helt sjukt! Hoppas att du gör många fynd, det fanns mycket fina julsaker framme...=)

Susanna

10 oktober 2010 14:06

Men duuuu.. Kan du ingenting?? Man ska ALDRIG åka dit en helg! En vardag INNAN lön i da shit!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 7 december 2012 20:02

http://susannasblogg.wordpress.com/

Av Susanna - 18 november 2012 13:09


Igår var vi nere i Berga Naturbruksgymnasiets ridhus på agilitytävling. Bra arrangerat måste jag säga, tydligt och inte massa dötid. Sånt gillar vi! Dessutom var Ninni Lindwall dommare, min absoluta favorit hittills. Hon lyckas alltid komma med rolig...

Av Susanna - 31 oktober 2012 19:52


Sista oktober.. Herregud. På alla gator låg ett fint lager av is i morse. TUR man har en snäll andre hälft, så däcken blev bytta i måndags kväll!    Helgen som var spenderade vi på Öland hos mor och far. Lördag dag tillbringades i färjestaden m...

Av Susanna - 21 oktober 2012 20:02

Man hinner knappt blinka så är helgen över.    I Tisdags körde jag igång en allmänlydnadskurs på ssbk. Jätte skoj! ALLA i denna grupp VILL träna hund och det gör det  hela ännu roligare. Det händer så ofta att folk kommer och tror att det ska ske...

Av Susanna - 13 oktober 2012 14:00


Lördag, solen skiiner på himmeln och jag sitter INNE! Åkte till CRT för att köpa lite väl behövda saker till Tassa. Väl där inser jag att jag glömt plånboken hemma.. Bara att åka hem igen och hämta den, tillbaka till CRT och sen vidare till Maxi. Vil...

Ovido - Quiz & Flashcards