sannatassa

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2010

Kallt kallt kallt kallt!!

Av Susanna - 22 oktober 2010 09:36

En kväll på klubben är ju oftast väldigt rolig! Sist, var den inte så rolig.. Klockan va 20.18, alla tog sig till sina bilar för att åka hemåt.. Alla förutom jag.. Min söööta lilla älskade jävla biljävel startade inte! Hmhm.. ringde Stefan, efter en timmas pillande och knackande på sladdar och startmotor så gav vi upp.. Fick dra igång biljäveln! Lagom kall var jag efter en timma i minusgrader! Hade jag vetat innan jag åkte hemifrn att bilen inte skulle starta utan att man skulle behöva stå ute i en timma, hade jag så klart tagit med mig mössa, vantar och halsduk... Hm.. Lagom spännande det där!


Idag, kom snön! Det har snöat sen tidigt i morse och nu ligger där 2cm på backen. Huuuu va kallt det äääär!! Himmel, jag känner mig nästan stressad! Snön ligger ute, julmusten säljs för fullt på jobbet och folk är redan klara med julklapparna! 

Fast jag får ju så klart lite mys-känsla!

        

Det är ju himla mysigt med snöpromenader ihop med snömannen och snömonstret! En långpromenad på isen eller upp i skogen med varm choklad i ryggsäcken. Nybakade lussekatter, julvisor på radion, tända ljus och adventrsljusstakarna i fönstren.. Joo vist längtar man dit! Jul hemma på öland med mor och far!!! Det är lite jobbigt ibland, att bo så långt hemifrån.. Så klart trivs jag här uppe men hemma är hemma och det går inte en dag utan att man längtar hem. Det är inte samma sak att ringa hem någon gång i veckan, som att sitta hemma i köket hos mammsen och pappsen.. Nu blir det mest, att man åker och hälsar på någon helg ibland och åker hem igen på söndagfömiddagen med en klump i halsen.. Men, jag skulle inte vilja lämna Stefan här uppe och flytta hem.. Nej, vad gör man inte för kärleken!? En vacker dag vill han kanske flytta med mig hem igen!


Ska beställa ett par termobyxor ifrån Engelsons!! Har inga, så i år tänker jag kosta på mig ett par!!!Det tråkiga är ju det där med storlekar! Jag vill ju prova innan jag köper, det går inte när det är över nätet! Blä!

 
 
Josefine

Josefine

22 oktober 2010 14:19

Vilken otur med bilen! Du får lägga ett "in case of emergency"-kit i bilen med varma kläder och filtar.
Du är precis som jag med jul och mys. Jag älskar det! :)

http://josefineoskar.blogg.se

 
Josefine

Josefine

26 oktober 2010 08:03

Ja visst är det kul! Men jag håller inte alls med dig om att resultaten inte blir bra - allt jag fått hemma hos er har varit supergott.

ref.
Postat av: Sanna
Åååå det ÄR kul att laga mat.. Dessvärre blir sällan mina resultat så bra!!!

2010-10-25 @ 17:56:40
URL: http://sannatassa.bloggagratis.se

http://josefineoskar.blogg.se

Susanna

26 oktober 2010 14:49

Njo men det har ju varit rätter som inte går att misslyckas med :D Hihi! Tycker ni om kroppkakor?? Hemmagjorda då givetvis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 7 december 2012 20:02

http://susannasblogg.wordpress.com/

Av Susanna - 18 november 2012 13:09


Igår var vi nere i Berga Naturbruksgymnasiets ridhus på agilitytävling. Bra arrangerat måste jag säga, tydligt och inte massa dötid. Sånt gillar vi! Dessutom var Ninni Lindwall dommare, min absoluta favorit hittills. Hon lyckas alltid komma med rolig...

Av Susanna - 31 oktober 2012 19:52


Sista oktober.. Herregud. På alla gator låg ett fint lager av is i morse. TUR man har en snäll andre hälft, så däcken blev bytta i måndags kväll!    Helgen som var spenderade vi på Öland hos mor och far. Lördag dag tillbringades i färjestaden m...

Av Susanna - 21 oktober 2012 20:02

Man hinner knappt blinka så är helgen över.    I Tisdags körde jag igång en allmänlydnadskurs på ssbk. Jätte skoj! ALLA i denna grupp VILL träna hund och det gör det  hela ännu roligare. Det händer så ofta att folk kommer och tror att det ska ske...

Av Susanna - 13 oktober 2012 14:00


Lördag, solen skiiner på himmeln och jag sitter INNE! Åkte till CRT för att köpa lite väl behövda saker till Tassa. Väl där inser jag att jag glömt plånboken hemma.. Bara att åka hem igen och hämta den, tillbaka till CRT och sen vidare till Maxi. Vil...

Ovido - Quiz & Flashcards