sannatassa

Alla inlägg den 24 november 2010

Av Susanna - 24 november 2010 13:59

Vi börjar med det tråkiga..

Bilen har ju några gånger fått för sig att inte starta när jag vridit om nyckeln. Den ar då gått att dra igång och sedan har den funkat i någon månad eller så. Bilen används ju dagligen och man kan ju tycka att vore den trasig skulle detta visa sig oftare.. Så min tanke har ju varit att, äsch den kanske bara var lite trött..

Igår när jag skulle hem fårn jobbet startar den inte.. Stefan kommer dit, drar igång mig på parkeringen utanför ICA och jag kan sen köra hem. Statistiken säger ju nu att bilen ska funka ett tag framöver. Skulle väl aldrig nämnt det där med statisktiken högt eftersom bilen inte ville starta senare på eftermiddagen heller. Stefan fick åter igen dra igång mig och det bar av mot vendelsö bil och däck. De hade inte tid förän fredag.. Bittert fick jag acceptera det och låta den stå kvar.. Men om nu bilen skulle stå kvar så måste den stå på deras trasiga-bil-parkering vilket innebar att Stefan återigen fick dra igång mig! Så, nu är jag billös.. Tidigast måndag får jag hämta den.. Jätte kul att behöva ringa jobbet och be om ledighet för att man inte har någon bil! Sitter hemma och ser alla hundralappar flyga iväg just nu!


Nu till det bra! Har ju lyckats slarva bort en del till min matberedare.. Har nu hittat RESERVDELAR på ClasOhlsson! ÄNTLIGEN kan jag göra kroppkakor, raggmunkar och provbaka lussekatter!! ENligbeskrivningen ska man kunna baka bröd med knivarna, jag är skeptisk men jag tänker prova!!


En annan bra sak är att jag hittat julklappar till ALLA.. utom Stefan. Dålig fantasi så det sjunger om det. Kommer nog på något.. så småning om   

Ovido - Quiz & Flashcards