sannatassa

Alla inlägg den 11 december 2010

Av Susanna - 11 december 2010 12:44

En aningen konstig vecka på jobbet måste jag säga!

Massa tråkigt skitsnack har gått runt.. Inte klokt egentligen, att det ska vara så svårt att hålla sig till sanningen, sluta överdriva eller lägga till EGNA ord som ombildar meningar så det står härliga till! TRÅKIGT!!!!!

Dagar har varit både långa och ovanligt korta, för att inte tala om fredagen då hela systemet låg nere och vi stod som frågetecken.. Började jobba kl 5 och inte förän straxt innan 8 kom allt igång! Skönt i alla fall att alla gick in med jobb-inställning i stället för gnällochsuck-inställning! Snabba ryck resulterade i en tidig fredag trotts alla timmars försening! Lyckat måste jag säga!


Kan nu stolt uppdatera er som vet att jag försöker tappa några kilon att jag nu gått ner samanlagt 8kg sedan 3 november. Roligt som tusan! Nu gället det att klara sig över jul, får bli mååånga promenader!


Idag, började dagen rätt kul faktiskt. Stefan ska iväg och jobba men innan han klivit ur sängen ringer hans mobil och när han svarat hörs bara en hög larmsignal i luren. Stackars arbetskolegan trodde inte han var försten på platts så han knatade in och då gick larmet. Himmel vilket tjutande! -Åh, vilken bra start på dagen.. säger stackarn där han står och inte har någon kod för att stänga av skiten med. Nej, inte särskillt roligt men det lät kul, just då! Stefan gjorde tappra försök för att försöka få tag på rätt kod men tydligen kan inte huvudkontoret samarbeta vid den tiden på morgonen.. Nu finns det två saker som får igång Stefans dåliga humör.. Hehe.. ComHem och  Direktens huvudkontor   

Här hemma har jag under förmiddagen försökt röja lite, handla det som glömdes sist och baka lite fler lussekatter. Efter detta inlägg ska potatisskalaren fram och rotfrukter ska skalas! Ser fram emot en trevlig kväll med vänner från Stefans sida. Tråkigt nog kan inte alla komma.. Men, det blir garanterat fler tillfällen!


Jag har ÄNTLIGEN tillåtit mig själv att ge mig en blomma. Händer inte allt för ofta. Jag har sååå länge velat ha en jätte-julblomma! Nu står den här  framför mig och sprider glädje!!

  

Denna 54cm höga blomma är värd varenda krona! Så himmelens fin!


I morgon är det 3e advent.. Tycker personligen att vanliga levandeljus-adventsljusstakar är liiiiite tråkiga så jag gjorde min egna, modell större!

  

Den täcker hela övre hyllplanet på tv-hyllan! Mycke finare än såna däringa vanliga köksbordsljusstakar.. Jag har en sån där tråk-stake också men jag gillar tomte-ängla-påhittet mer.


Nu ska vi avrunda det här och få lite gjort! Ska ut en prommis med Tassa, som i år får köldkramp i tassarna så fort hon går utanför dörren stackarn.. Fattar inte vad som hänt! Hon har ALDRIG visat några som helst obehag av kylan ute..

 Sen hoppas jag att Stefan kommer hem så jag får lite sällskap!!!

Ovido - Quiz & Flashcards