sannatassa

Alla inlägg den 19 december 2010

Av Susanna - 19 december 2010 20:53

Så var även denna helg slut. Men har haft en BRA helg så jag klagar inte!

I fredags var här fullt hus. Julmat och Wii förgyllde kvällen!


Sofia spelar fotboll

 

Hehe en bunt kameror :D 


Och så vart det ju hundmässa i Älvsjö. ROLIGT!!!!

Hundar av ALLA slag, kul att titta på! Tråkigt med bilder ibland, hunden nedan var en riktig isbjörn men bilden är inte riktigt rättvis.

Sofia på läktaren under Nordiska Mästerskapen i lydnad. Duktiga border colleis bjöd på en fin tävling!

  

Och så en av lördagens höjspunkter! Den Kaukasiska Ovterkan! Himmeeeel vilka hundar! SÅÅ keliga och SÅÅ stora!! Denna tik, som jag satt och kela med en halv evighet, vägde "bara" 65kg, var 3½ år gammal och hade 14 syskon! Så himmelens kramgo! Slutade man klia så åkte en stor tass upp på axlen och blicken sa - Fortsätt! Sköööönt! Hanen som också var där vägde "bara" 93kg och var ungefär 15cm högre än denna lilla tjej i manken! När ägaren säger att denna hund väger "bara"... Så förstår man vilka kolosalt stora hundar denna ras består av! Jag finner knappt ord, det är GIGANTISKA hundar. New foundland, Sankt Bernard, Leonberger... Släng er i väggen!!! Nog låg Kalla Faktas ord i bakhuvudet hela tiden men när man satt där så kunde man inte förstå varifrån allt liv kommer. Jaja, nog är det en ras som hur eller hur inte passar så bra hemma hos vem som helst.. Jag skulle INTE vilja ha en.. Meeeeen bra härliga var dem under mitt möte!

     

Ovido - Quiz & Flashcards