sannatassa

Alla inlägg den 31 december 2010

Av Susanna - 31 december 2010 13:08

Ja, vilket år det varit! Vad mycke roliga minnen man fått! En liten sumering av det absolut bästa av året följer:


I januari får jag nytt jobb men delt underbara arbetskamrater!


I Mars är vi på Kolmården och träffar vargarna. Ritkigt tufft! Det är en mäktig känsla att sitta på huk inför ett gäng vargar.

  

I Juni debuterar vi i agilityn med fiina placeringar! 11 i agilityklassen och 2a i hoppklassen! Gissa hur stolt man var när man på första tävlingen hamnar på prispallen med sin lilla älskling!! En dag jag aldrig glömmer!

     

Dessutom blev vi bjudna på Oskar och Jossans bröllop! Så fina de va!!

  


I Juli var det semester och en utan mostrarna kom upp med kusinvitamin nr 3! Jisses vad mycket vi han med under de 5 dagar som vi hade besök! Skansen, aquariet, grönan, naturhistoriska, junibacken, slottet mm!

          


I september var det tävling både i Nynäshamn och Nybro.. Diskade i varenda lopp.. Jaja, lätt hänt! Vi är fortfarande nybörjare på tävlingsborna och jag tror att både orutin och nerver gjorde sitt! VI KOMMER IGEN 2011 med nya erfarenheter och massa tävlingsglöd!


I december är det hundmässa i Älvsjö. Maaaassa fina och duktiga hundar att titta på både i ringarna, på nordiska mästerskapen i lydnad och i freestylen!

Men det roligaste var nog mötet med Ovtjerkan. Himmel vilken hund och då var detta endå bara en LITEN tik.. på bara 65kg... Så kelsjuk hund har jag nog aldrig träffat!

  


Dessutom hinner jag någon gång under sommarn tappa mobilen i skogen, spårlöst borta!!!!Och så klart varit endel hemma på underbara Öland hos mor och far.



Årets sista dag startade vi upp ner i Bläsinge. Alltså, WOW, vilket vackert ställe!!!

(klicka på bilderna om du vill ha dem större)

                      


Ja, nu är det snart dags att börja göra sig Nyårsfin! Far och sambo är på nyårsbastu och jag har min roll som chaufför. Joo vist är det väl rätt skönt att basta, men inte ensam med 10 karlar-gubbar! Kvällen kommer att firas i färjestaden hos en moster med familj! Oooo ikväll får jag träffa lilla söta Bibbi igen! En sån söt liten korv hon är! BILDER KOMMER!


Lite planer för nya året då? Jaa det finns ju så klart!

Fortsätta kolla på hus, rätt hus dyker snart upp! Lite tråkigt dock med de nya reglerna för lån!

En del planer för hunderiet finns så klart med. Första tävlingen går av stapeln i Kalmar den 17 April. Hoppas att snön hinner dra sig undan så vi hinner komma upp i form igen!

Givetvis kommer jag att anmäla mig som hjälpinstruktör på klubben om det skulle behövas. Sen ska jag försöka hålla årets nyårslöfte som lyder "INTE STÖKA NER I BILEN".. Ja herregud det är tur att den inte är större än den är!


Nu älskade vänner, släkt och bekanta avslutar vi med att säga GOTT NYTT ÅR och så hoppas jag att vi ses nästa år!!!

  

Ovido - Quiz & Flashcards