sannatassa

Alla inlägg den 29 juni 2010

Av Susanna - 29 juni 2010 15:50

Igår efter jobben så smäckte vi ihop en snabb sallad, tog badkläder, handdukar och hund med oss upp till skogen. Där finns en liten sjö med en jätte mysig bergsklippa som man kan sitta på. Tassa slänger sig ut över vattnet och gör alla möjliga slags konster. Hon provar sig verkligen fram till den mest effektiva hopp/dykstilen. Ser för fästligt ut när hon faktiskt dyker i, med huvuder först. Vändet tillbaka in och gör samma sak igen, om och om igen. Stefan är inte sämre han.. Jag däremot har lite svårt för vattnets djurliv så jag höll mig på land igår ja.. JÄTTE varmt i vattnet men när hela jäkla kanten  man får hoppa i från är FULL av grodyngel... näää då står jag över och hoppas på att unglen flyttat till nästa gång..


Jääklar vilken ögonkontakt man kan ha när det gäller ett skogen-varsågod


        


Idag vart det en kort dag på jobbet. Med tanke på vädret så gör det mig inget alls!! Det är ju helt underbart! Har suttit i solen en stund, planterat om lite hemmasådda blommor och nu tänkte jag dra ut palmerna på balkongen så de får sig lite eftermiddagssol. Jag tror det skulle göra dem gott!!


Jag HOPPAS nu att vädergudarna håller det dem sänt budskap om dvs SOL och värme på lördag. Hade tänkt att ha en riktig strandlördag! När jag hade det sist vet i hundan. Har bara varit där korta studen lite nu och då.. Nu vill jag ha en riktig hel dag där, med frukost, sol, bad, mer sol och lite grilla innan man går hem på eftermiddagen! 

Ovido - Quiz & Flashcards