sannatassa

Alla inlägg den 1 juli 2010

Av Susanna - 1 juli 2010 13:29

Redan Juli, skönt! Juli innhåller mycket.. sol och bad, semester, mammas och lillebrors födelsedag. Om två veckor är det semester, ska bli så skönt såå!!  Släktingbesök, småland och öland är på schemat. Underbart.

Nu har oslen varit hos oss ett bra tag.. tills idag. Tråkiga stora moln flyger över himmeln MEN det gör inget för det lovas mer sol och mååånga plussgrader i helgen. Vi tänker bosätta oss uppei skogen, vid sjön, heela lördagen. Ska bli så superduper skönt! Hoppas, hoppas att glodyngel-äcklen har smmar iväg!!


För tredje kvällen i rad nu blir jag ensammen hemma. Stefan ska jobba hos systeryster. Lite extra pengar är ju sällan fel.. och, med viss risk att du läser detta nu Stefan, kan jag ju skriva att det är liiiite skönt att sitta ensammen i tystnaden och bara vara ensam framför tvn.. Nu är Stefan inte den som för så värst mycket liv utav sig men det är någott visst när man ibland får vara själv. I ett annat rum gills inte. Såå klart tycker jag om när du är hemma också!


Har hittat tre böcker, för 332kr det tycker jag är billigt!! Har läst både negativ och positiv kritik om alla tre böcker. De kanske bara hamnar på hyllan?? Igår försvan en hel timma när jag bläddrade igenom min hund-freestyle bok. Massa bra tips och knep i den. Kul att få lite nya ideer! Sen vill jag gärna ha en fjärde bok.. men då stiger priset till 470kr och det tycker jag är lite saftigt för min lilla inkomst.. SYND att man kommer på såna här saker när man har flera månader kvar till födelsedag!! Hur eller hur är böckerna beställda och kommer förmodligen på måndag.


Blev lite paff när jag läste leveranssätten.. att ekologiskt är mycke dyrare det vet vi ju vid detta laget.. MEN.När man beställer via adlibris får man välja på vanlig frakt- gratis, Snabb frakt dvs 1-2 dagar = 29kr och klimatanpassadfrakt tar 1 dag och det kostar 19kr. Det är alltså biligare att ta en klimatbra frakt på böcker, än vanlig frakt. Klimatfraken KAN dessutom gå en dag snabbare, annars tar det lika lång tid.


Nu ska jag brassa på lite luch!!

Ovido - Quiz & Flashcards