sannatassa

Direktlänk till inlägg 17 november 2011

Sjukstuga

Av Susanna - 17 november 2011 10:52



Bästa sjukmedicinen. Varm nyponsoppa med dajmglass. När vaniljglassensmälten så mjuknar dajmkulorna till och lägger sig på botten, som en liten present när man nästan ätit upp. Goott, onyttigt och värmande för en svidande hals och frusen kropp. 

Det blev aldrig någon sväng förbi klubben igår kväll heller för att snacka kursupplägg med Tessan MEN, hon tar sig tiden att ta det med mig i nästa vecka i stället.


Tassa tittar frågande på mig "Om du endå är hemma, kan vi väl göra något skoj?" och efter att hon insett att det inte blir något övergår till blicken som säger "fyyyyy-faaaaaan, säger jag bara. Va tråkig du är, kärring" så rullar hon ihop brevid mig i soffan med bestämda kliv. "Får jag inte göra något kul, tänker jag bestämt markera med min kroppsvikt och djupa suckar att du suger, matte, suger". Sen tar det några minuter då ålar hon sig upp till ansiktet på en och pussar och kurrar och tycker att livet är allt bra häärligt när man får ha matte hemma i soffan och bara gooosa.

Åh, det gör ju så ont i mig att möta de där två hundögonen som glänsande fårgar om man inte skulle kunna få smaka lite av det där som luktar så gott i skålen. Åååh man VILL ju att hon ska få bli lite bortskämmd också.. Men det enda hon får äta är det där tråkiga allergifodret.. Hon äter det visserligen med god aptit men det där lilla extra. Körrbullar vid träning, en korvbit som ramlar från bänken eller som nu, resterna av vaniljglass. Nepp, inte ens en slick.. stackars min lilla sessa. Hoppas vi får orning och alla svar på den där jävla allergin så hon kan få någon slags lyx i vardagen.. I dagsläget är det dåligt med det. Födelsedagen, ja den firades ju med antibiotika till kvällsmaten..


Fick brev från Agria för alla kostader som varit nu den senaste månaden. 7000kr sammanlagt. Jävla tur man har en försäkring!


Nej, nu är det snyta näsan, nässpray, mer nyponsoppa och film som gäller!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 7 december 2012 20:02

http://susannasblogg.wordpress.com/

Av Susanna - 18 november 2012 13:09


Igår var vi nere i Berga Naturbruksgymnasiets ridhus på agilitytävling. Bra arrangerat måste jag säga, tydligt och inte massa dötid. Sånt gillar vi! Dessutom var Ninni Lindwall dommare, min absoluta favorit hittills. Hon lyckas alltid komma med rolig...

Av Susanna - 31 oktober 2012 19:52


Sista oktober.. Herregud. På alla gator låg ett fint lager av is i morse. TUR man har en snäll andre hälft, så däcken blev bytta i måndags kväll!    Helgen som var spenderade vi på Öland hos mor och far. Lördag dag tillbringades i färjestaden m...

Av Susanna - 21 oktober 2012 20:02

Man hinner knappt blinka så är helgen över.    I Tisdags körde jag igång en allmänlydnadskurs på ssbk. Jätte skoj! ALLA i denna grupp VILL träna hund och det gör det  hela ännu roligare. Det händer så ofta att folk kommer och tror att det ska ske...

Av Susanna - 13 oktober 2012 14:00


Lördag, solen skiiner på himmeln och jag sitter INNE! Åkte till CRT för att köpa lite väl behövda saker till Tassa. Väl där inser jag att jag glömt plånboken hemma.. Bara att åka hem igen och hämta den, tillbaka till CRT och sen vidare till Maxi. Vil...

Ovido - Quiz & Flashcards