sannatassa

Direktlänk till inlägg 22 november 2011

Begagnad kropp skänkes, gärna byte!

Av Susanna - 22 november 2011 10:00

Efter en veckas förkylning var jag redo för att återgå till arbetet. Men ICKE! Igår när posten kom tog jag som vanligt med den in till vardagsrummet. Jag böjer mig ner för att lägga ifrån mig tidningen och när jag sedan rätar upp mig igen, händet det. DET - När ryggmusklerna liksom vrider sig ett varv och det uppstår en smärta som inte är av denna värld! Hade mina aningar om vad det kunde vara så jag tog på mig kläderna och gick en väng för att hålla musklerna varma och mjuka. Blev inte ett dugg bättre. Och igårkväll när jag skulle lägga mig drabbades ja liksom av 85årsproblematiken.. Fick lixom inte med mig höften upp i sängen pga smärtan. Räddaren i nöden, Stefan, fick komma och hjälpa mig men smärtan tog övertaget. Hela kroppen blev stel, jag kunde inte andas, tårarna bara sprutade och det gjorde så jjjääääääääääääärnspikars ont! Fick ligga i ett par minuter, till kroppen slappnade av igen, för att kunna röra mig. Ålade mig på magen ner mot sängkanten så jag fick ner benen på golvet och kunde på det viset komma upp i stående ställning igen. Fick gå tillväga på samma sätt inatt när jag skulle upp på dass. Dassbesök, är också ett sjå kan jag berätta men just de detaljerna väljer jag att inte gå in på..

Fick en akuttid hos läkarn idag vid 9. Gick ner till bilen, tog sin tid. Satte mig i bilen och musklerna knöt sig sådär hääärligt så det brinner innanför hunden och smärtan gör att hela kroppen blir som sten. Och så tårarna, igen. Jag kan meddela att det krävs ganska mycket ryggmuskler för att lägga i 2ans växel. Jag tackar gudarna för att det inte var längre än det var till vårdcentralen..   

Diagnos: Ryggskott, sjukskriven veckan ut. Är det inte bättre till måndag ska jag dit igen, för mer mediciner. Att få något riktigt bra i tablettform, får man jobba för! Voltaren.. det kan ju kvitta..


Läste precis igenom nya reglerna till lydnadsklass 1. Endel saker blir mycke lättare och jag känner mig faktiskt lite besviken. Nu verkar det vara lite fel i firefox här så jag kan inte klistra in ändringarna. I alla fall, flera moment har förenklats och jag tycker det är lite tråkigt. Mindre att träna på likom..trist!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 7 december 2012 20:02

http://susannasblogg.wordpress.com/

Av Susanna - 18 november 2012 13:09


Igår var vi nere i Berga Naturbruksgymnasiets ridhus på agilitytävling. Bra arrangerat måste jag säga, tydligt och inte massa dötid. Sånt gillar vi! Dessutom var Ninni Lindwall dommare, min absoluta favorit hittills. Hon lyckas alltid komma med rolig...

Av Susanna - 31 oktober 2012 19:52


Sista oktober.. Herregud. På alla gator låg ett fint lager av is i morse. TUR man har en snäll andre hälft, så däcken blev bytta i måndags kväll!    Helgen som var spenderade vi på Öland hos mor och far. Lördag dag tillbringades i färjestaden m...

Av Susanna - 21 oktober 2012 20:02

Man hinner knappt blinka så är helgen över.    I Tisdags körde jag igång en allmänlydnadskurs på ssbk. Jätte skoj! ALLA i denna grupp VILL träna hund och det gör det  hela ännu roligare. Det händer så ofta att folk kommer och tror att det ska ske...

Av Susanna - 13 oktober 2012 14:00


Lördag, solen skiiner på himmeln och jag sitter INNE! Åkte till CRT för att köpa lite väl behövda saker till Tassa. Väl där inser jag att jag glömt plånboken hemma.. Bara att åka hem igen och hämta den, tillbaka till CRT och sen vidare till Maxi. Vil...

Ovido - Quiz & Flashcards