sannatassa

Alla inlägg under november 2011

Av Susanna - 16 november 2011 07:14

I tisdags började jag få lite ont i halsen igår kom snoret och idag spänner och svider det i det mesta ovanför axlarna.. MEN, hellre nu än närmre/under jul! Jul som jag föresten kommer att fira med min älskade familj och släkt hemma på Öland. Fick ledigt i mellandagarna också vilket betyder att jag hinner träffa ALLA, även dem som ska på annat håll på julafton. Och, så har mamma, älskade mamma, bokat in oss på SPA! Som sagt, jag tar hellre den hära förkylningen nu, än längre fram.


Planeringen av mitt projektarbete på instruktörsutbildningen går framåt. Igår använde jag vår lilla lydnadsgrupp som försökskaniner på en liten allmänlydnadsbana som jag satt ihop och tänkt ha till mina kursare i januari. Ett par justeringar har gjorts och är jag rätt nöjd. Tur att jag har mina träningskamrater att träna på! I övrigt känner jag mig rätt redo att köra igång. Om hälsan tillåter åker jag förbi klubben ikväll för att träffa Tessan, läraren, för att diskutera hur jag ska lägga upp två olika alternativ. Vilket av dem jag ska köra på och vad jag ska skita i. Ska bli hemskt roligt dethär, ser fram emot 9/1!


Nu är det dags för halstablett, värktablett, nässpray och film i sängen!

Av Susanna - 10 november 2011 20:34

Tänk att något så litet..







 


Kan bli så stort..



Min ögonsten blir hela 4 år idag! Jäääklar va tiden går fort. Det känns liksom som att det bara var något år sedan hon var en liten, fluffig och söt sak som bajsade på golvet och låg och sov varje natt på mattes mage. Nu, 4 år senare, har hon då inte slutat ligga i knät men hon bajsar inte inne, älskar att vara med på allt och lär mig så oootroligt mycket. Jag är så glad över att ha fått en hund som liksom älskar livet trotts allt motstånd med den djävulska skendräktigheten och alla hudproblem. Mattes ögonsten!

Av Susanna - 8 november 2011 17:37

Tiden bara flyger iväg! Om 6-7 veckor är det julafton. Nu är det dags att börja planera lite, innan julstressen kommer. Belysningen på bakongen kommer upp nästa helg. Får bli när det finns tid liksom. Dessutom, tänkte jag ta mig ner till Kungens Kurva och köpa julklappar till alla söta små barn i släkten. Som sagt, innan julstressen.


Veterinären ringde igår och Tassas alla provsvar har kommit. Till en början vet vi ju att det är något i matväg som hon inte tål. Nu går hon på allergifoder och hon mår sååå mycket bättre! Huden i öronen är ljust beige igen och kliar inte. Tassarna låter hon vara, dom är lite rosa men inte som dom varit. Utslagen på bröst, mage och lår är helt borta och klådan är minimal. Antibiotikan är på väg att fasas ut och peppar peppar, så går det åt rätt håll.

I alla fall, proverna visade att hon är allergisk mot bok, vissa grässorter, mögelsvamp och kvalster. Gräs och bok är säsongsbetonat och troligtvis inte något hon regaerar på nu. Kvalster och mögel däremot.. Kvalster är ju lite svårt att komma undan, men nu när man vet om det är det ju lättare att göra något åt. Mögel är tydligen väldig känsligt. Vi kan ha gått förbi ett mögelhus för ett halvår sedan och det kan ligga kvar i kroppen nu.

Vi kommer att köra gång kvalstervaccinering kommer att köras igång först om 6-7veckor när vi gjort klart foderexperimenteringen. Sååå är det med den biten..


Idag efter jobbet mötte jag och Tassa upp Ellen och lilla Rufus. Lilla Rufus som inte längre är så liten, himmel vilken fluffig päls han fått. Han ser ut som en "riktig" terv i lite mindre format nu. Han är ju en riktigt terv så så konstigt är det ju inte. Ellen fick lära sig lite känsla och byten på Tassa, som inte hade något emot att få jobba lite. KUL att se sin hund jobba med någon annan. Hon äär ju för duktig min lilla allergidiamant. Lilla Rufus fick bekanta sig med lite olika hinder. Så cool, bara gör allt utan att fråga eller fundera. Bara kör på. En Tassa typ. Skit skoj!!


Nu, blir det en dusch sen sängen. Är helt slut!

Ovido - Quiz & Flashcards