sannatassa

Alla inlägg den 21 maj 2011

Av Susanna - 21 maj 2011 14:59

Ja så var vi hemma igen efter dagens täving i Nynäshamn. Jag är både glad och missnöjd efter dagens lopp!


Agilityklass

Hon är så bra min hund. Som vanligt smyger hon i starten, måste vi verkligen träna bort! Banan var rolig, väligt enkel men endå inte helt förutsägbar. Det fans en hel del fällor och i stort sett varenda startande hamnade i någon av dem (inte vi) MEN... jag missbedömmde min egna placering och dundrade rakt in i A-hindret. Räddaren i nöden, Tassa, hajjar mitt misstag och plöjer över mig utan tvivel. Så, 10 fel för vidrörande av hund OCH hinder. Hade jag sett vart jag sprang och sprungit förbi i stället hade vi varit enda felfria och fått vår första ag pinne. Surt, men utöver det så är jag riktigt nöjd med loppet. Länge sedan ett agilitylopp gick så bra! Det resulterade i alla fall i en 4e placering och vi kom hem med en fin rosett!


Hoppklass

Bra bana, rätt klurig för att vara en klass 1 bana. Kliver ut på plan med en LADDAD hund som efter hinder nr 2 får något i näsan och stanna upp. Där frörsvinner all vår kontakt och jag tar tag i henne framför hinder nr tre för att peppa upp henne igen. 6 hinder till går an tills vi hamnar på samma platts på banan igen och känner hur hon psykiskt försvinner från mig för denna luktstörning. Därav, valde jag att avbryta loppet.  Det kändes som det enda rätta beslutet. Jaha, hur tränar man på mer luktstörning?? Det har hänt två gånger tidigare att vi tappat kontakten men idag var det något i luften som satte sig i nosen på henne. Hur tränar man på det? Ska man träna på det, eller bara ignorera???



Nu är det snart dags att åka till ssbk för förberedelser inför morgondagens tävling. Ingen tövling för oss i morgon utan ska bara vara med som funkis. Nästa tävling för oss är nästa lördag.

Ovido - Quiz & Flashcards