sannatassa

Alla inlägg under juni 2010

Av Susanna - 10 juni 2010 15:50

Jaaa idag skiner hon minsan upp min omgivning! Så skönt såå!! Tycker allt att det kan hålla i sig nu, så sommaren kan få komma igång! Juni, det är typ sommar men nå vidare strandväder det jag inte..


Har varit lite seg senaste tiden, tod mig i kragen och gick ut med hund, leksak och fickorna fulla av köttbullar. Lydnad har vi inte tränat sen, ja, vi gjorde några tappra försök i vintras men i 2dm snö så.. ja, det säger sig själv.. det är i alla fall månader sen! Det är nästan så att man vill ta upp det projektet igen.. vore ju skoj om man kunde börja tävla i lk1 någon gång.. kanske ha turen att klara de där 160p några gånger så man kan bli uppflyttad en klass och få lära sig något nytt. Det finns två saker, som vi verkligen behöver träna på.. Platsliggningen.. hmhm.. 2 minuter, helt stilla MED andra hundar.. Det är ju så sällan folk tränar de tider som JAG vill träna.. dvs mitt på dagen, då jobbar ju alla andra! Och hur lätt är det då att träna i situationer som att främmande hundar KAN resa sig eller påkalla uppmärksamhet.. Platsliggning alltså och tandvisning.. hmmm.. Tassa är ju inte överförtjust i alla främmande. Endel går hur bra som helst och andra går bara inte.. Öviga moment, som läggande under gång, ställande under gång, hopp, inkallning och aport funkar fint! 


Jag har en dissning att komma med. ST1, den "nya" bensinpumpen SUGER!!! För det första så reserverar den pengar på kortet.. Vist, det kan jag finna mig i men smo idag, när maskinhelvettet var trasigt så reserverar den ju 500kr HELT I ONÖDAN. Okej om man reserverar 500 och bara tankar för kanske 450.. Men när jag provat 3 gånger, på olika sidor av stationfan så är ju plöttsligt 1500kr reserverat på mtt kort!!!  

Inte en droppe bensin fick jag ut! Fick endå åka till statoil på vägen hem för att återigen försöka få lite bensin i bilskrället... ALDRIG MER st1 säger jag!! 


Svängde förbi affärn på vägen hem med.. tänkte ju baka en annanaspaj till fredagsfikat på jobbet i morgon.. suck, glömde ju hälften.. TUR att man har VI butiken runt hörnet! Det är banne mig den enda positiva saken med att bo såhär.. Hur arg blir man inte på sig själv när man har 5 saker att köpa.. och så glömmer man endå två grejjer?! Vilket minne man har...


En sak till har jag att dissa.. telefonförsäljare.. dem har ringt minst en gång/dag i en veckas tid nu. Fattar dom inte de 5 första gångerna att vi inte vill prata?! Det är ju SAMMA ställe som ringer hela tiden.. gode tid vilket trögt folk.. är jag hemma nästa gågn de ringer så tänker jag använda dem som avreaktionsobjekt..

Av Susanna - 9 juni 2010 17:49

Om två veckor ska vi på bröllop! Ska bli så skoj! sista bröllopet jag var på var mamma och pappas och det är nu.. hmm 6 år sen??

Till det stora tjejproblemet.. Bröllop betyder klänning.. Ooooch vart ska jag hitta en snygg klänning!? Nutidens mode är så jäkla konstigt!! Jag har ju ingen bröllopsfin klänning så det blir till att ta sig ut på en shopingtur någon dag framöver!!  


Tassa och jag går fortfarande och njuter från helgens insatts. Söta lilla hund! Att komma på 2a plats bara sådär.. händer sådant verkligen? Har dubbelkollat tävlingsboken för att se om den fortfarande är i fyllt och jojo! Det är ingen dröm! Insåg att det inte blir någon tävling i fagersta eftersom det krockar med bröllopshelgen.. Kaaan ju kanske få ledigt från jobbet för fredagen men nä, då får jag åka upp ensam och VIST, det går, men särskillt skoj är det inte.. Vill ju ha någon att diskutera med. Stefan är bra, han börjar lära sig, vi kan tillsammans gå igenom klurigheter på banan ex!  Så just nu har vi lite vila, tränade ganska mycket inför tävlingen så lite lugn och ro sitter gansak fint nu. Dessutom, har det inte vart någe vidare väder på sistone.. Vi kör på med fantasi och klicket i stället. Haltandet går inge bra alltså!!


  


Poff sa det, så kom det jordgubbar på plantorna på balkongen! De är gröna, ja, men så fort solen behagar komma fram så!! Smultronen har föresten också fått bär.. små små och gröna men jag är nöjd bar ajg får smaka på ett!!


Var på möte på klubben igår.. börjar bli dåligt med instruktörer, vilket betyder att klubben inte kan ha så mycke kurser vilket i sin tur betyder att det inte direkt regnar pengar.. Tråkigt också att ledningen ser sig som kungar och vi medhjälpare då är deras slavar. Dit handen pekar ska vi gå.. Tyvär är det ju så att jag har ett liv. Jag kan inte boka upp mig sena kvällar eftersom jag går upp TIDIGT! Och helger, ja, jag vill kunna få åka hem till släkt och vänner hemma på öland, nu vill jag kunna åka iväg på i alla fall en till tävling i sommar. Det är lite jobbigt då, att sälja sin själ till klubben. Jag ställer självklart upp i den mån jag kan men kan jag inte så kan jag inte. Då heter det helt plöttsligt att man inte förtjänar att få utbilda sig heller. Nä. men stå utan instuktörer sen då.. jag kan garantera att det finns andra klubbar som kanske är mer tacksamma över att få en ny medlem som har lite framtidsplaner. Jag har tre klubbar till i min närhet. Tycker att det är lite tråkigt när folk ska ha så dålig attityd och negativ inställning.. Mitt humör, klarar inte besserweissers.... så enkelt är det med det.

Av Susanna - 5 juni 2010 16:10

Ja, lite nervös var jag allt igår kväll.. i morse hade jag inte TID att tänka påt och när jag väl stod i startgropen.. då fanns bara jag, tassa och banan!

Jag är sååå jäkla nöjd med vår insatts idag. Duktiga duktiga ÄLSKADE Tassa!


 I agilityklassen blev vi placerade 11 (av 45 starter) för en jäkla tråkig kontaktfältsmiss upp på vippen.. (enligt dommaren) enligt filmen som finns, så är hon på kontaktfältet.. men dommare är dommare.. Vi hade kommit 6a och fått första agilitypinnen om det inte vore för dommarens feldömmning!

I hoppklass blev vi placerade 2!!!!!!!!!!!!!!!! (av 56 starter) Jag glömde mig TOTALT på banan men ängeln till hund jag har räddade situationen!! Vi höll ledningen LÄNGE.. men blev petade från första placeringen av en bc och då handlade det inte ens om två sekunder.. Fasen va skulle jag strula till det för, hade jag inte rusar fel så hade vi banne mig vunnit!!

Men, vi fick en hopp-pinne!! Och jag är väärldens lyckligaste matte!!


Av Susanna - 2 juni 2010 15:31


Detta kanske?? Eller??


Himmel vilken DÅLIG träning det blev... ingen fart på nån av oss.. jag var slarvig och hunden var helt matt i värmen.. allt gick i slowmotion vilkett innebär att jag hamnar före och omedvetet försöker DRA henne frammåt.. vilket bara gör allt ännu värre.. Usch.. ger verkligen INTE en bra magkänsla.. TUR som 17 att vi ska neråt Annica i morgon..

Sen blir de att köpa dem fler kylklampar till helgen.. det ska enligt vädret på smhi bli strålande sol och varmt...


Jobb jobb, börjar tyvärr trappa ner lite nu igen.. reklamen på tunnelbana och buss har väl  inte visat ge något vidare resultat... tur att vi har våra gammla goda, trogna kunder! Framöver lär det bli så att man får ta ledigt någon dag i veckan, vilket jag egentligen inte har något emot... blir så tråkigt lönebesked då bara!!


I övrigt mår jag som fina fisken! Halva veckan har gått.. veckoschemat som återstår ser ut som följande:

torsdag: jobb, lektion

fredag: jobb, nervarvnig

lördag: tävling

söndag: 2 husvisningar. Två hus som vi redan sett men som båda är lite intressanta


Jösses.. inne i Juni nu.. om 6 veckor är det semester. 6 veckor är ju INGENTING!! 4 veckors semester som lär FLYGA iväg! .. Men skönt ska det bli   

Ovido - Quiz & Flashcards