sannatassa

Direktlänk till inlägg 25 december 2010

En liten uppdatering från Öland

Av Susanna - 25 december 2010 14:02

Jag kom ner i välbehåll. Mötte snöstormen först vid Ålem och jag är GLAD över att den inte komit lämgre än så, den var inte så kul att köra i. Rätt mycke trafik som tur var, så det gick bra att köra i alla fall. Alla medtrafikanter gjorde att den mesta snön yrde bort och man hade ett dimljus framför att följa hela tiden.

Igår, trodde vi att vi skulle bli ensamma här hemma, mor, far och jag med tanke på vädret. Flera vägar var avstängda och både plogbilar och lastmaskiner körde fast.. Som tur var, lyckades de hålla vägen någolunda körvänlig i ett körfält så både lillebror och farbror lyckades att ta sig över! Skönt!!! Det är ju lite mysigt att sitta tillsammans under julafton.


Idag startade hunden och jag dagen med en liten promenad.. Den var knappt en km lång men snödrivorna gjorde sitt och en timma senare stod vi innanför dörren igen!

        


Det är svårt att med ord beskriva vilka drivor det kan bli här hemma.. Här kommer några försök med bilder.

Staketet mellan oss och grannen är 1m.. Snödrivan går ca 30-40 cm över detta staket på högsta stället. Staketet mot grannen åt andra hållet är helt borta!

     

Gungställningen står precis i slutet av en driva på tomten, skulle tippa på att denna drivan är runt 1,5m.


  Frusen bildörr tinar man snabbt upp med hjälp en kupevärmare.

Ska någon åka hemifrån får hela familjen göra en insatts.

     

Och så detta märkliga ting breve växthuset. Hararna börjar få ont om mat och drar sig in på tomterna för att söka mer mat. Vad detta är, vet vi inte riktigt.. Det ser ut som att någon stackare gnagt så tandköttet börjat blöda.. Min första tanke var urinering men när man kommer närmre så, nää, jag vet inte. Närmre undersökning ska ske när jag ORKAR gå genom drivan som drar sig runt hela plattsen..


Morgonene här hemma var relativt lugn men nu börjar hårdare vindar och snöfall/snöyr komma tillbaka. Vi får väl se hur kvällen blir. En sak är säker och det är att jag håller mig hemma i dag!

 
 
Ingen bild

stefan

26 december 2010 12:01

tufft

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 7 december 2012 20:02

http://susannasblogg.wordpress.com/

Av Susanna - 18 november 2012 13:09


Igår var vi nere i Berga Naturbruksgymnasiets ridhus på agilitytävling. Bra arrangerat måste jag säga, tydligt och inte massa dötid. Sånt gillar vi! Dessutom var Ninni Lindwall dommare, min absoluta favorit hittills. Hon lyckas alltid komma med rolig...

Av Susanna - 31 oktober 2012 19:52


Sista oktober.. Herregud. På alla gator låg ett fint lager av is i morse. TUR man har en snäll andre hälft, så däcken blev bytta i måndags kväll!    Helgen som var spenderade vi på Öland hos mor och far. Lördag dag tillbringades i färjestaden m...

Av Susanna - 21 oktober 2012 20:02

Man hinner knappt blinka så är helgen över.    I Tisdags körde jag igång en allmänlydnadskurs på ssbk. Jätte skoj! ALLA i denna grupp VILL träna hund och det gör det  hela ännu roligare. Det händer så ofta att folk kommer och tror att det ska ske...

Av Susanna - 13 oktober 2012 14:00


Lördag, solen skiiner på himmeln och jag sitter INNE! Åkte till CRT för att köpa lite väl behövda saker till Tassa. Väl där inser jag att jag glömt plånboken hemma.. Bara att åka hem igen och hämta den, tillbaka till CRT och sen vidare till Maxi. Vil...

Ovido - Quiz & Flashcards