sannatassa

Alla inlägg den 21 maj 2012

Av Susanna - 21 maj 2012 19:50

Så var det måndag igen. Helgen som precis var spenderade vi nere på Öland. Efter envisa sjukdommar som inte verkar vilja ge sig helt så kände vi att vi behövde lite semester och ladda batterierna igen.

 I lördags var det crusing i Borgholm så vi tog oss en tur upp dit på kvällen. Många och fina gammla bilar presenterades på storgatan och vädret var helt underbart.


Men, så är det väl som vanligt nu när värmen börjar komma, man vill att det ska vara varmare än det egentligen är. Vaknade i lördags med lite halsont, tänkte att det måste vara från resan ner när man åker med nervevade fönster i bara t-shirt. Och jag skulle nog dessutom ha pälsat på mig lite mer under lördagskvällen.. 2-3 timmar i en cab gav förkylningen tillväxtmedel.. Trots två jackor och tröja så ligger jag nu i sängen med pappersdukar runt omkring mig, nässpray och värktabletter inom 1 meters avstånd. 


Alltså vilken skillnad det är på naturen här och där. Där blommar det för fullt i trädgårdarna, träden är gröna och rasen är ljuvligt gul! 


En vacker dag flyttar vi ner igen, VEM säger nej åt att bo bara några 100m ifrån en sådan här utsikt?

   


Och så några bilder från Borgholm:


En jätte tuff/söt gammal bil på tre hjul. Två sittplattser och dörren är lixom, hela framsidan :)



Efter ett par minuter kom min farbrors bil rullande med två lediga platser. Min studentbil, många år sedan nu.

   


Endel går snäppet längre för att få upmärksamhet :)

 


Och så givetvis, Ölands egna skattemärke :)

 

Ovido - Quiz & Flashcards