sannatassa

Alla inlägg den 27 maj 2012

Av Susanna - 27 maj 2012 18:44

Igår kväll då jag var ensam hemma fick jag för mig att lägga ett spår åt Tassa. Så jag packade väskan och åkte till Stockholm Södra. Jag gick ett rätt kort spår, ca 40-50m i en väldigt snäll skogsterräng, eftersom det var så länge sen sist. Plättlätt sa Tassa.. Jag vill MER! sa hon och sket blanka F i min slutpunkt med leksak och godisskål. Hon tänkte helt enkelt fortsätta på min tillbakagång.. Jaha, lixom.. Vad gör man då? Kan ju inte avbryta henne mitt i hennes supersnygga arbete. Jag fick helt enkelt, i farten, plocka upp alla grejer och konka påt tills vi kom upp till vägen igen och där bara brista ut i glädje över att hon tog oss tillbaka så fint.


Idag, tänkte jag avancera lite och gick 100m i en jävelsterräng. Dvs över berg, vassa vinklar och över två stigar. Mitt mål var ju att hon skulle få jobba lite och inte göra samma förlöjligande som igår. Hon HÄNGDE i selen vid startpunkten och vid mit -Ut, var hon lixom redan på väg. Hon tände till ORDENTLIGT igår och idag fick jag bitvis hålla linan hårt för att bromsa. På två ställen flöt hon ut någon meter åt vänster men släppte inte markkontakten och kom snabbt upp i linje igen. Jag gissar på att vinden gjort sitt. Ca 20m innan mål vrickar jag foten.. Pladdask på mage med uppskrapad handled och en jävligt öm fotled ligger jag där och inser att jag måste släppa linan för det finns inte en chans i världen att jag hinner upp och med Tassa. Så fick det bli och jag höll mina tummar att hon skulle ta min slutpunkt idag, samtidigt som jag försökte få luft igen och försöka komma upp på benen. Jodå. MALLIG kom hon tillbaka med sin funna trasa och tittade undrande på mig. "Seriöst matte, vad du än gör på marken så är det oviktigt just nu. Titta vad jag hitta!" Jag kände bara att "fan måtte ingen se mig, när jag ligger här och svär och gnäller över hur ont min kropp gör!" för att sedan brista ut i "-ÅÅÅhhhh va Du är DUKTIG! Få seeee vad du hitta, Jaaa men va fiiin!"  


Dags att lägga in markeringspinnar tror jag, så kanske vi får ner tempot lite i alla fall. 


Nu fasar jag för vad det ska bli av min fotled under natten. Det spänner och ilar lite i ett par muskelfästen och det strålar lite ut på utsidan av foten mot lilltån.. Men jag hoppas att det bara är för stunden.

Har ju tävling på lördag! Kan banne mig inte skada mig nu!

Ovido - Quiz & Flashcards