sannatassa

Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Susanna - 26 januari 2010 16:41

Ja, lilla skruttan mår sämre idag    När jag kom hem från jobbet så låg där 3 STORA spyor på mattan i vardagsrummet. Stackars lilla Tassa.. Bajset är i vattenformat och var 15 minut kommer en ny spya.. Har läst att en hund med magsjuka ska svälta i ett dygn.. men, Tassa har ju så känslig mage så hon spyr alltid om man inte håller sig till matrutinerna. Kokade ris till henne igår men inte hjälpte det.. Så, nu har jag ringt vetrinären! Bättre en gång för mycke än tvärt om. Rådet av denne var att trotts känslig mage ta bort mat och vatten.  En gång i timmen ska jag föröska få i henne LITE vatten, så att magen som jobbar för fulla muggar inte får en chock och i morgon ska jag koka sönder ris och kyckling för att ge en tesked varannan timma. För säkerhets skull bokade vi en tid i morgon, om hon bli sämre så bör hon få hjälp. Blir hon bättre så ska jag ringa och avboka tiden och så kämpar vi på med ris och kyckling varrannan timma. I övermorgon kunde vi avancera till en matsked varannan timma. Det betyder så klart att jag måste ta ledig från jobbet.. vilket inte känns allt för skoj men jag gör allt för min lilla skrutta.       


Kallt som 17 har det varit idag! När jag åkte till jobbet i morse vid 05.15 var det 17 minusgrader! Tydligen ska vårt avlånga land få ännu mer snö nu.. vilket jag inte alls tycker om! Det sabbar ju mina planer för träning! Jag som börjat se fram emot träningstävlingen på Öland i februari!


OCH! Sist men inte minst måste jag ju nämna att vu är bjudna på bröllop! Ååå vad det ska bli skoj!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards