sannatassa

Alla inlägg den 8 augusti 2010

Av Susanna - 8 augusti 2010 20:07

Skit trisst väder, så nå vidare hundaktivering har det ju inte blivit sen vi var i eriksöre förra veckan.. Hunden höll på att gå i taken så det var bara att ta på stövlarna å sticka till klubben. Hopp osv är ju inte jätte skoj när det är blött med tanke på halkrisken. Vill INTE få en skadad hund!! Men lite balanshinder funkar ju och det behööövs då madam har börjat sakta ner inför kontaktfälten.. Hon kutar upp i full fart, men travar sen ner försiktigt för att vara säker på att stanna. Nu står jag i valenoch kvalen om jag ska vänta på att det kommer.. eller om jag ska skita i kontaktfälten och få upp farten, och ta tillbaka kontaktfälten sen! Vippbrädan har vi färemot fått in mer fart på och nu väntar hon inte in övervippandet lika hårt som hon gjorde förr. Hon har fattat att ju lägre man håller kroppen, detso bättre håller man balansen OCH kommer snabbare framåt! Hmhm.. Men A:et och balansen.. Jag får nog ta och ringa Annica för en lektion snart.


Pappa har vart i småland hos farbror några dar. Kräftfiske har stått på schemat.   Idag kom han hem med en gryta så ikväll har vi ätit kräftor så vi är ömma i fingertopparna! Guud va gott det är!!


I morgon ska jag in och göra Kalmar osäkert. Moster och kusiner ska med (eller ja, en av mostrarna och två av kusinerna). Blir lite födelsedagspresent-shopping! På tisdag ska jag vara barnvakt åt de två andra juvelerna! Det är nog det bästa med hela semestern, att jag fått träffa alla så mycket! Synd bara att det vart lite tråkigt väder!!


Stefan åkte upp tillstockhom i fredags.. men ingen var att han skulle komma tillbaka men de planerna gick i kras så nu är jag här nere ensam.. Vill ju så klart vara kvar här nere.. men nu vill jag ju hem också.. jobbigt läge det blev! Åker hem på Onsdag, så får man vara hemma och ta det lite lugnt några dagar innan jobbstarten!

Ovido - Quiz & Flashcards