sannatassa

Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

Matschema för magsjuk hund

Av Susanna - 27 januari 2010 11:09

  Ja, idag är hon lite bättre, lilla skruttan. Igår svalt hon och idag har matschemat dragit igång. Varanan timma ska hon få en tesked sönderkokt ris och kyckling. Hela kvällen igår stod spisen på och det man ser i bunken idag, är inte något man vill provsmaka. Tassa delar min mening och ser ingen som helst anledning till att äta den lilla boll som det bli av en ynka tesked.  Tvångsmatning verkar vara det enda alternativet  nu. Man vet själv, om man varit hungrig för länge, då är man inte särskillt sugen på mat efter det men bara matt fått i sig en liten bit så brukar magen komma igång och vilja ha mer! Jag jobbade till 10 idag så hon har bara hunnit få en sked, det kanske lossnar framåt kvällen.


I kväll är intervjun på agria. Det ser jag fram emot. Arbetstiderna där jag har arbetspraktik är lite.. speciella. Jag skulle vilja ha mer fasta tider. Det är lite jobbigt att inte veta om man slutar jobba kl 12 eller kl 15.. På agria är det mer bestämda tider. Fast, jag trivs väldigt bra där jag nu har praktik. Vi får se vad som sägs på intervjun, det kanske inte är aktuellt alls när man fått veta mer. Och om jag nu ska börja plugga i höst, så kommer jag inte att kunna jobba där jag nu har praktik. Lite lurigt de där! Vi får se vad framtiden säger!


Satt oc kollade igenom lite bilder och hittade en bild på Tassa från Januari förra året. Hihi, så klen hon såg ut! Mindre päls och knappt en musklen på hela kroppen! Lilla söta vovven!

Klicka på bilderna för att förstora)

        


  



 
 
Anja & flock

Anja & flock

27 januari 2010 16:14

Men stackars Tassa då!!!
Håller tummarna att hon blir bra snart, det e ett skit med sjuka hundar! Stort lycka till med jobbet åxå;)

http://www.anjasflock.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 7 december 2012 20:02

http://susannasblogg.wordpress.com/

Av Susanna - 18 november 2012 13:09


Igår var vi nere i Berga Naturbruksgymnasiets ridhus på agilitytävling. Bra arrangerat måste jag säga, tydligt och inte massa dötid. Sånt gillar vi! Dessutom var Ninni Lindwall dommare, min absoluta favorit hittills. Hon lyckas alltid komma med rolig...

Av Susanna - 31 oktober 2012 19:52


Sista oktober.. Herregud. På alla gator låg ett fint lager av is i morse. TUR man har en snäll andre hälft, så däcken blev bytta i måndags kväll!    Helgen som var spenderade vi på Öland hos mor och far. Lördag dag tillbringades i färjestaden m...

Av Susanna - 21 oktober 2012 20:02

Man hinner knappt blinka så är helgen över.    I Tisdags körde jag igång en allmänlydnadskurs på ssbk. Jätte skoj! ALLA i denna grupp VILL träna hund och det gör det  hela ännu roligare. Det händer så ofta att folk kommer och tror att det ska ske...

Av Susanna - 13 oktober 2012 14:00


Lördag, solen skiiner på himmeln och jag sitter INNE! Åkte till CRT för att köpa lite väl behövda saker till Tassa. Väl där inser jag att jag glömt plånboken hemma.. Bara att åka hem igen och hämta den, tillbaka till CRT och sen vidare till Maxi. Vil...

Ovido - Quiz & Flashcards