sannatassa

Direktlänk till inlägg 30 januari 2010

En underbar dag på Drevviken

Av Susanna - 30 januari 2010 12:15

Inte allt för långt ifrån oss ligger drevviken. Sommartid är det en populär badplats där hundar EJ har tillträde. Till höger om stranden är en liten dunge, kan man väl kalla det, där brukar jag hålla till med Tassa. Jäätte mysigt! I alla fall. Drevviken är nu mera en enda stor is där ngon vänlig själ plogar upp en proemnadväg så man tar sig runt hela sjön. Skulle tippa på att det är 4km att gå runt. Lördag förmiddag, helt stilla ute, solsken, lite lite disigt så man kan titta utan att bli bländad av all vit snö och 20 minusgrader!!! Jag, Stefan och Tassa. Förrförra veckan var det rena myrstacken där nere. ALLA skulle åka skridskor och skidor. Idag var det vi tre, två längdskidåkare, en kille på längdskridskor me sina två hundar och 2 promenerare som vi bara såg på håll! Nästan heeela sjön för oss själva och det var SÅÅÅÅ underbart!


                              


(Klicka på bilderna för att förstora dem)



Ska straxt åka iväg till Haninge Centrum, måste köpa mig ett par byxor. Varor till middagen måste handlas också. Varm smörgåstårta!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 7 december 2012 20:02

http://susannasblogg.wordpress.com/

Av Susanna - 18 november 2012 13:09


Igår var vi nere i Berga Naturbruksgymnasiets ridhus på agilitytävling. Bra arrangerat måste jag säga, tydligt och inte massa dötid. Sånt gillar vi! Dessutom var Ninni Lindwall dommare, min absoluta favorit hittills. Hon lyckas alltid komma med rolig...

Av Susanna - 31 oktober 2012 19:52


Sista oktober.. Herregud. På alla gator låg ett fint lager av is i morse. TUR man har en snäll andre hälft, så däcken blev bytta i måndags kväll!    Helgen som var spenderade vi på Öland hos mor och far. Lördag dag tillbringades i färjestaden m...

Av Susanna - 21 oktober 2012 20:02

Man hinner knappt blinka så är helgen över.    I Tisdags körde jag igång en allmänlydnadskurs på ssbk. Jätte skoj! ALLA i denna grupp VILL träna hund och det gör det  hela ännu roligare. Det händer så ofta att folk kommer och tror att det ska ske...

Av Susanna - 13 oktober 2012 14:00


Lördag, solen skiiner på himmeln och jag sitter INNE! Åkte till CRT för att köpa lite väl behövda saker till Tassa. Väl där inser jag att jag glömt plånboken hemma.. Bara att åka hem igen och hämta den, tillbaka till CRT och sen vidare till Maxi. Vil...

Ovido - Quiz & Flashcards