sannatassa

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2010

Nöjd och glad

Av Susanna - 10 augusti 2010 20:54

Eftersom det blir en lång bilresa i morgon passade jag på att bränna den sista energin ur Tassa idag. Så kanske den långa resan hem inte känns lika tung för henne som den gör då hon är FULL av energi! Så vi tog oss i kragen och for upp till klubben! Väl där stod hindren rätt bra utplacerade för vårt mål till kvällen så endast en tunnel och lite hopp-pinnar behövdes dras ut.



Först en kortare bana och så två små kortkorta handlingsturer blev det, av samma uppställning. Fokuset låg på framför byten, raksträckor och inbromsningar. Vi behöver jobba lite mer på snävare svängar.

Vi avslutade det hela med lite balanshinder. Hon tappar fart över dem och det vill inte jag! Bevisligen så KAN hon springa snabbare med tanke på vilken fart hon får om man sular iväg tennisbollen när hon är PÅ hindret.. då får hon den fart jag vill att hon ALLTID ska ha! Så nu har jag fått fler ideer.. Kanske man ska börja köra running contacts? Hmhmmm.. Fast hon är BRA på två på två av, enda gångerna hon lämnar kontaktfältet utan komando är nu när jag skriker kör som en dåre och kastar bollar över huvudet på henne.. Kanske är synd att förstöra det??


Startade dagen i färjestaden hos kusinerna. Roligt var att när jag startar bilen hör jag moster prata på radion! Då har hon ringt in på en tävling. Blev helt paff!! Sååå nu kan man säga att jag är halvkändis eftersom jag blev nämnd som barnvakt i radio!    Hihi..


Nu ska det packas, ätas en nattmacka sen är det sängen för mig!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 7 december 2012 20:02

http://susannasblogg.wordpress.com/

Av Susanna - 18 november 2012 13:09


Igår var vi nere i Berga Naturbruksgymnasiets ridhus på agilitytävling. Bra arrangerat måste jag säga, tydligt och inte massa dötid. Sånt gillar vi! Dessutom var Ninni Lindwall dommare, min absoluta favorit hittills. Hon lyckas alltid komma med rolig...

Av Susanna - 31 oktober 2012 19:52


Sista oktober.. Herregud. På alla gator låg ett fint lager av is i morse. TUR man har en snäll andre hälft, så däcken blev bytta i måndags kväll!    Helgen som var spenderade vi på Öland hos mor och far. Lördag dag tillbringades i färjestaden m...

Av Susanna - 21 oktober 2012 20:02

Man hinner knappt blinka så är helgen över.    I Tisdags körde jag igång en allmänlydnadskurs på ssbk. Jätte skoj! ALLA i denna grupp VILL träna hund och det gör det  hela ännu roligare. Det händer så ofta att folk kommer och tror att det ska ske...

Av Susanna - 13 oktober 2012 14:00


Lördag, solen skiiner på himmeln och jag sitter INNE! Åkte till CRT för att köpa lite väl behövda saker till Tassa. Väl där inser jag att jag glömt plånboken hemma.. Bara att åka hem igen och hämta den, tillbaka till CRT och sen vidare till Maxi. Vil...

Ovido - Quiz & Flashcards