sannatassa

Alla inlägg den 7 april 2010

Av Susanna - 7 april 2010 19:16

Ja, nu har jag varit dålig på att blogga så här kommer en långuppdate!


Påsk

Ensam tog jag med hunden och åkte ner till Öland. Stefan skulle bygga hus så det fick bli en tripp på egen hand. Länge sen man körde ner själv, sista tiden har va åkt ner båda två vilket har varit skönt. Tiden går fortare när man har någon att prata med.

Hur eller hur.. Där nere firades påsk med släkten. Skoj att träffa småkusinerna. De växer så fort så det gäller att hänga med!! Tänk.. kusin nr 3 är redan 5 år! Hur gick det till!?

Lördagförmiddag tillbringades hos Barvestad. Skoj att få träffas och prata lite, när man inte setts på nästan ett år! Kalle bjöd på ett mulavtryck gjort av hästsalva över hela magen.. söta gammla häst!


Norra Möckleby, Kan det bli bättre? Jaaa lite öde men faktiskt, längtar jag tillbaka! Öppna marker hela vägen ner till sjön. Helt gigantiskt stora ytor för hunden att springa fritt på!

    


Hund

 

Hur jag än gör så hittar jag bara inte anmälningsidorna till de tävlingar jag tänkt köra i sommar. Jag fattar inte.. tävlingarna ska ju vara både enligt hemsidor och tävlingskalendern men på agility online bara finns dem inte. Har kollat 10 gånger nu!

MEN! Kan meddela att agilitytävlingsdebuten i agility klass 1 och hoppklass 1 kommer att gå av stapeln den 7/5 på solna/sundbybergs brukshundklubb. Sen får vi väl se, om jag lyckas anmäla mig till de övriga som jag tänk vara med på!

Ny hjärnaktivitet på g. Fotboll modlell liten ska föras via nosen slalom runt 4 koner. Boll och 4 koner = 39kr Maxi. Tyckte jag var bra! Just nu klickar vi in själva rullet på bollen.. smart som bara den är hon ju hunden så vi får väl se hur fort vi kan gå framåt!


Dagen till ära slutade jag tidigt och for iväg till tyresö för att köralite agility.. Jäkla lerpöl... ÅÅÅÅhh all snö har inte msält och det som har smält.. lixom.. står kvar på planen i flytande form.. blöta blev vi, men skoj hade vi!!


Efter det gick vi ner mot nyfors för att låta musklerna jobba lite i vattnet.. Hund och tennisboll var redo för ett dopp i det kalla blå!

..tyvärr... var även svanarna redo för vårt besök..

     


Behöver jag tillägga att vi inte fick med oss tennisbollen hem??... Jävla svan..


Vår gigantiska kaktus blommar!! ÅÅÅÅ den är så fiin! En stor lila blomma sitter i mitten av blomman, som för övrigt tar upp mer än halva vårt sovrummsfönster!

  

Ovido - Quiz & Flashcards