sannatassa

Alla inlägg den 19 april 2010

Av Susanna - 19 april 2010 20:01

Jaaa, jag fick en bukett med rosa rosor av Stefan idag. Hihi, han är väl för go.


Fiskarna, är ju ett litet projekt. Det händer ju ibland att någon av dem börjar tugga. Tugga = en hona och hane kramas lite och sen tar honan upp de befruktade äggen oc har dem i munnen tills de är färdiga små bebisfiskar.

Nu, har vi två st som tuggar samtidigt. En blå och en gul . Så båda yngelkaren är igång satta och fiskarna har nu fått varsitt litet BBakvarie. Det är ju så, att skulle bebisfiskarna komma ut i stora akvariet så blir de mat på mindre än en sekund för de andra rovdjuren där i.. Så nu går vi i väntans tider här hemma, för att se hur många bebisar vi får!


Tassa och jag tog oss 15 minuter på baksidan och tränade lite slalom. 6 st slalompinnar blev det när man plockade isär mina små rusta hinder. Hon har ju haft en tendens till att missa första porten och hoppa över lite på mitten. Idag, var hon en mästarinna. Jag avanserade ordentligt och skickade henne både från klockan 3 och klockan 9. Nemas problemas! Som om hon inte gjort annat så flög hon fram och innan jag ens hunnit blinka vart den perfekta slalomen redan utförd. Skoj! 47 dagar kvar till tävling. Jag ger nu upp mina försk till att anmäla mig till Nynäshamn den 22 maj.. Så nu är det fastställt. Debuten blir den 5 Juni på Solna/Sundbybergs BK. Träning hon Annica på torsdag!


Ska det bli som de säger? Fästingår??? Bläää!!! Förförra sommarn plockade jag 36st på Tassa. Vi testade fästinghalsbandet som hon tydligen inte tålde och provade efter det örthalsbandet.. vad det nu skulle göra för nytta..

Förra året hade vi inget medel alls. Hm, 3-4 fästingar på hela sommarn. Vad ska det bli iår??

Läkarna har tydligen gått ut med att vi tvåbeningar BÖR vaccinera oss.. Sprutor är ju inge skoj, men kanske värt det? Jag har å andra sidan hafr 1 fästing i hela mitt liv.. så det kanske är onödigt??? Jag är ju en jäkla mes.. sprutor är ju inget för mig. Jag svettas ju av bara ett blodprov.. Svininfluensan vaccinerade jag mig inte heller mot.. blev inte sjuk och hade ingen i min omgivning som blev det heller.. men hur nojjig var jag inte då!? Mamma vet!! Såå för att slippa bli nojjigt över TBE.. kanske man skulle?? Eller??


Näää en god natts sömn på det här!

Ovido - Quiz & Flashcards