sannatassa

Alla inlägg den 12 april 2010

Av Susanna - 12 april 2010 18:43

Igårkväll. Stack jag till klubbe igen för ett nytt försök. Jääkligt dumt av mig men jag kunde inte låta bli.. Hunden var trött efter långpromenaden och simturen men... ja.. jaja.. dumma dumma jag.. I alla fall. Satte upp en liten bana på 10 hinder. Nu mräks, att vi bara tränat delar av banor för i såna här situationer är vi inte riktigt överrens.. Tassa tycker att jag ska ge henne mer fria tyglar och jag tycker att hon ska lyssna mer på mig.. På filmerna som Stefan filmade, så ser jag ju att hon ääääärrr ju faktiskt väldigt duktig OCH lyhörd, men hon vill fram så fort att hon inte har TID att stanna upp och kolla av mig innan. Vilket kanske är bra? Då ä frågan, ska jag öka mig och haffsa oss fram? Eller ska jag brommsa henne och få mer ordning? underlaget är ju inte det bästa. Lera.. Vi får springa fram på tå båda två för att inte halka så där av träningsvärken tror jag! Vår lilla hinderkugge som bara inte gick igår gjorde jag om här hemma på baksidan idag men några provisoriska hinder och peppar peppar, idag gick det ju hur bra som helst. Duktiga lilla hund! Testade också att göra bakombyten med 3 kombinationen och ja, det finns ju inte så mycke att säga om det mer än SUPERBRA! Hon fattar snabbt alltså. Nu börjar jag också känna att hon går mer och mer på min kroppshållnig. Bara några axelvridningar styr henne vilket sätter en jäääkla press på mig!!! Har i alla fall haft mailkontakt med Annica Aller igen och nu är hon snart hemma från sin lilla tripp så då blir det lektion hos henne. Om hennes bana bara klarar av det. Ska bli super skoj och skönt att få lite kritik så man kan komma framåt! Dagarna går och rätt var det är är det ju tävling!


Ny vecka är igång. Mycke att göra på jobbet som vanligt en Måndag men nu börjar det flyta på så vi var klara i hyffsad tid idag! Skönt, att det är i alla fall en dag i veckan som man vet att man får ihop några timmas. Resterande dagar blir ju tyvär väldigt korta.


Två nya malar är inköpta till akvariet! Torre och ???, inget namn påkommer än! Får väl se vad den lilla krabaten har för personlighet, (JO, fiskar har personlighet) så ska vi någ hitta på något. Torre är ju så klart ett namn efter Torsten. Torsten som dog för några veckor sen. Förmodligen av för mycket sandätande.. Torsten var en tuff mal. Han viste att han ägde akvariet och körde sitt rejs. Ignorerade alla andra, kom någon ivägen fick de skylla sig själva för Torstenvejde inte för någon. Så till minne av honom blev det Torre. Den andra tror vi är en tjej.. får väl seee!!


Nu ska det göras tacopaj!

Ovido - Quiz & Flashcards